/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Netværk mellem win 98 pc og win 2000 pc
Fra : duckson
Vist : 154 gange
10 point
Dato : 19-08-03 20:33

Hvorledes oprettes netværk mell to pc. den ene bærbar med win 98 den anden desktop win 2000, via krydset netværks kabel ??

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 19-08-03 20:43

Du sætter bare kablet i og sørger for at begge PC'ere har en IP-adresse i samme gruppe, f.eks. 192.168.0.10 og 192.168.0.11
Desuden vil det være hensigtsmæssigt at de bruger samme arbejdsgruppe, f.eks. "workgrp"

mvh/HJP

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-08-03 21:26

Win '98 skal lige have indstalleret nebeui som ligger på CD-rommen.
Win 2000 installerer selv ved indsættelse af netkort.
Emesen.

Kommentar
Fra : duckson

Dato : 20-08-03 21:08

Ernesen, tak for dit sva. Du nævner "nebeui" jeg er ubekendt med dette, hvor finder jeg det. Pc er forresten opdateret til Win 98 2nd edition

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-08-03 21:37

start>instillinger>kontrolpanel>nætværk>klientprogram til .....>
tilføj>protokol>tilføj>microsoft>rul ned til netbeui>ok>fil og udskrifdeling>
hak i andre brugere skal have adgang til mine filer>ok
Her kan du lige se og rette computernavn og arbejdsgruppe navn
(arbejdsgruppe navn skal være det samme på alle comp. i netværket)>ok
din 98 CD-rom bør allerede ligge i "skuffen"
Det burde være det hele.
For at andre computere kan læse/bruge din mappe>h-klik på mappen>deling>del denne mappe>ok> nu har mappen en hånd under sig
Emesen.