/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Ravenshield og Zonealarm
Fra : snowman71
Vist : 216 gange
300 point
Dato : 19-08-03 20:20

Hjælp! Jeg kan ikke spille RavenShield, når Zonealarm kører!! Er der nogen, som ved hvad man gør? (Udover at slå Zonealarm fra! )

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 20-08-03 09:38

Hej Snowman71,

Efter min mening er det kun et spørgsmål om at indstille ZoneAlarm.
Program Control, Programs og så sætter du et flueben i Acces og Server.

Jeg håber at det virker....

Mvh,
Henning, Holland *<

Kommentar
Fra : snowman71

Dato : 20-08-03 13:45

Hej Henning

Gid det var så let! Der er det faktisk også i den gratis version af Zonealarm. Men, hvilket jeg glemte at skrive, bruger jeg Zonealarm Pro.

Mvh. Snowman

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 21-08-03 01:46

Hej Snowman!

Jeg bruger begge udgaver af Zonealarm og i Pro udgaven har du også mulighed for at give programmet særskilte rettigheder.

Gå ind under Program Controls >Program og giv rettigheder under acces og server både Trusted og Internet.

Hvis dette ikke er nok, så prøv at finde ud af hvilke IP-adresser der er tale om og tildel særskilte rettigheder under Firewall og derefter Zones.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : snowman71

Dato : 21-08-03 08:39

Hej Bjarne

Jeg har tidligere brugt den gratís version af Zonealarm, men efter at jeg har installeret Pro er problemet opstået både med Ravenshield og med Counterstrike. Under program control er Ravenshield programmet (og ubisoft) tildelt rettigheder mht. acess og server. Derfor forstår jeg ikke at den fryser. Mht. ip-adresser har jeg det problem, at de ip-adresser der er blevet blockeret ikke kan ses i logen, når jeg starter op igen. (Jeg bliver nemlig nødt til at lave en "grov" genstart, idet Raven fryser totalt!! :( )

Mvh. Snowman

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 21-08-03 15:22

Hej igen Snowman!

Med Zonealarm Pro kan man som du nok er bekendt endvidere blokere popups og cookies m.m.

Prøv at at gå ind under Privacy og Main og sæt CookieControl og Ad Blocking til high og Mobile Code Control skal være off.

Start de pågældende programmer op og du kan nu herefter se hvilke side / Ip-adresser der blokeres, disse sider tildeler du derefter fulde rettigheder via Privacy og Site List og Edit.

Kunne være det ku gøre det!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : snowman71

Dato : 22-08-03 10:42

Hej Bjarne

Jeg fik lige testet din teori i går aftes..... Jeg havde desværre ikke det store held, der dukkede simpelthen ingen alerts frem i firewallen ifm. at programmet frøs!? Meget mystisk... jeg synes at jeg på et tidspunkt har læst, at ZA gemmer en logfil et sted, hvori der er flere oplysninger!?

Mvh. Snowman

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 22-08-03 11:51

Hej igen Snowman!

Hmmm!

ZA gemmer normalt log under C:\Windows\Internet Logs\ZALog.txt hvis du ikke har ændret dette via: ZA >Alerts & Logs >Main >Advanced >Log Control; men der vist ikke flere oplysninger end dem der fremgår af ZA Log Viewer; men vær opmærksom på, at du kan indstille hvad du ønsker af logge via: ZA >Alerts & Logs >Main >Advanced >Alerts Events.

Det er underligt, at du ikke kan få det til at virke!

ZA Pro udgaven har flere indstillingsmuligheder og prøv bl.a. også at være opmærksom på instillinger under ZA >Program Control og især faneblad Main hvor skyder bør stå på Med indtil programmer der bruger Internettet er kørende og kontroller også at programmet har fået tildelt rettigheder via faneblad Programs og Components.

Ellers kan jeg kun råde dig til at afinstallere Zonealarm og installere igen (helt fra bunden med nye indstillinger).

Jeg har ikke Ravenshield så jeg kan ikke afprøve; men jeg spiller selv Unreal Tournament (begge), Halflife (Conter Strike m.fl), Ghost Recon m.fl. via Internettet uden problemer med ZA Pro.

Håber, at det lykkes for dig!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : elvisbo

Dato : 12-12-03 18:57

HEj. Jeg har Zonealarm pro.
Jeg syntes at den, mange gange lukker mit net ned.
nogel gang kan jeg køre vider efter et stykke tid og
nogel gange skal den have en fodependal ( States op) igen.
jeg kan ikke engnesk så det voller mig problemer.
kan man hente en gratis dansk på nettet.

Med Venlig Hilsen.
Torben Jensen