/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
USA Rundt?!
Fra : Sternberg
Vist : 269 gange
20 point
Dato : 19-08-03 18:55

Jeg overvejer meget kraftigt på et tidspunkt at tage til USA i 2-3 måneder, leje en bil, og bare køre landet rundt og se diverse ting...

Så ville jeg høre om der er nogen, som har prøvet dette og kan fortælle mig lidt om, hvor de har købt rejsen, hvor meget det kostede alt i alt (inkl. hotel, mad, drikke, fly osv.)...

Bare alle de erfaringer/historier I måtte ligge inde med!

På forhånd tak...

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 19-08-03 21:13

Hej Sternberg

Ja, undskyld jeg blander mig, men jeg kan ikke lade være. Min kone og jeg var sidste år 2 uger i USA, North Carolina, Greensboro" for at besøge min datter, børnebørnene og min "nu, desværre, snart forhenværende svigersøn".
Vi fik en oplevelse som vi aldrig havde drømt om, og har tit snakket om, at gøre det samme som du vil. Jeg skal pensioneres om knapt 2 år og min kone om knapt 3 år. Så gør vi det, incl. et cruise fra Florida.

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : Gaskonen

Dato : 19-08-03 22:04

Hej

Prøv at kigge på http://www.road-trip.dk/
Den er godt nok under udarbejdelse, men der står da lidt man kan blive klog af.

God tur !

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 19-08-03 23:20

Et enkelt tip, som måske kunne inspirere. En af mine kammerater deltog engang i sådan en cruiser-tur. De havde samme tanke som dig, men pga. et tip ( ) valgte de at starte i Californien, hvor vejret normalt er rigtigt godt. Det betyder, at bilerne der er i rimelig god kvalitet (ingen rust). De tog så tværs over, kørte lidt rundt og endte som planlagt i New York, hvor der er mere fugtigt / regn, og bilerne generelt er i ringere stand.

Det betød, at bilerne fra vestkysten er rimeligt eftertragtede pga. standen. Så i stedet for at ofre penge på at leje, købte de ganske enkelt en bil på vestkysten, brugte en dags tid til at shine den op - og tjente faktisk 800$ på den ved salg ! Fin fidus, ikke ?

(At de så valgte en ligvogn, hvor de fik banket et par senge ind bag ved er så en anden historie - nogen vil mene, at tanken er blasfemisk, men på den anden side kunne de jo af og til spare en overnatning !)

Mvh Erling