/ Forside/ Teknologi / Udvikling / SQL / Spørgsmål
10  smorch 260
MS SQL 2000 og Autonummerering
Fra : aagesen
Vist : 904 gange
100 point
Dato : 19-08-03 12:37

Hej

Jeg er helt ny på denne bane og vil gerne vide om man kan opsætte MS SQL 2000 til at foretage en autonummerering af observationerne i en tabel. Formålet er at gøre denne autonummerering(ID) til præmær nøgle. Observationerne indtastes i tabellen via en FORM i en ASP-løsning.

Hvis ikke man kan opsætte MS SQL til dette, kan man så alternativt lave noget ASP-kode i forbindelse med min FORM der tildeler et sådan unikt nummer til alle observationer i databasen.

P.S. Jeg har administratorrettighed på serveren hvor MS SQL ligger.

Accepteret svar
Fra : pmbruun

Modtaget 110 point
Dato : 19-08-03 13:00

Det kan man - sæt identity på kolonnen.

create table t(id int identity, c int)

Du kan også angive en startværdi og et increment: identity(100,10)

I modsætning til Oracle, er det ikke muligt at få fat på den næste værdi uden faktisk at oprætte en række i tabellen, men det er normalt ikke et problem.

Peter

Kommentar
Fra : aagesen

Dato : 20-08-03 14:20

Det virker bare helt perfekt !
Mange tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : aagesen

Dato : 20-08-03 14:21

Det virker bare helt perfekt !