/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Røde hunkatte
Fra : TariLiex
Vist : 3294 gange
50 point
Dato : 18-08-03 15:31

Ja, jeg har lige læst her på kandu at man kan få røde hunkatte, men hvor normalt er det??? jeg har for første gang i dag hørt om en rød hunkat (som jeg skal have) jeg har som så mange andre troet på myten om at det ikke kunne lade sig gøre...

Lidt ekstra pjat, jeg skal nu have denne lille røde hun misser, og jeg ved ikke hvad jeg skal kalde hende... Hun får en lege kammerat som hedder Oskar, hvad skal hun hedde... (jeg har ikke selv set hende endnu)

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 18-08-03 17:10

Hun skal da hedde Julie. Jeg har aldrig hørt om en rød hunkat.

Stormfeldt

Kommentar
Fra : leilub

Dato : 18-08-03 17:15

Hej Hej

Man kan sagtens få en rød hunkat. Men havde det været en tre farvet kat, hvor den ene farve havde været rød, ville det 99% sikkert have været en hankat.

Hvad med at kalde den Miss Piggy?

Hilsen Leilub

Kommentar
Fra : thaisontrine

Dato : 18-08-03 17:17

Jeg ved bare at røde hunkatte er meget sjælne, men jeg har da selv haft en engang
hun døde desværre bare alt for tideligt.
Min bamsemis ligger for tiden nede i stuen i sin kasse med sin første kul killinger, hvoraf jeg selv skal beholde en lille hankat som er brun, sort og frå, og da jeg ikke kunne bestemme hvad han skulle hedde gik jeg på netsiden http://kattenavne.dk og fandt nogle jeg kunne lide, så nu hedder han Anton.
Held og lykke med din røde hunmis:

Hilsen Margit

Kommentar
Fra : thaisontrine

Dato : 18-08-03 17:17

Jeg ved bare at røde hunkatte er meget sjælne, men jeg har da selv haft en engang
hun døde desværre bare alt for tideligt.
Min bamsemis ligger for tiden nede i stuen i sin kasse med sin første kul killinger, hvoraf jeg selv skal beholde en lille hankat som er brun, sort og grå, og da jeg ikke kunne bestemme hvad han skulle hedde gik jeg på netsiden http://kattenavne.dk og fandt nogle jeg kunne lide, så nu hedder han Anton.
Held og lykke med din røde hunmis:

Hilsen Margit

Accepteret svar
Fra : tahquamenons

Modtaget 50 point
Dato : 18-08-03 17:21

Jo der findes røde/creme hunkatte.....
Det kræver at der er rød på moderen og at faderen er rød/creme.
Det vil sige har du en tortie hunkat (skildpadde farvet.) og parre den med en rød/creme han, så kan du få røde hunner, men tager du en anden farve han og sætter på så kan du ikke og heller ikke hvis du har en rød han med en fx. sort hun.
Så farmand til din lille nye killing er rød/creme og mormissen er tortie eller rød eller creme.
Håber at du blev klogere )
Hvor ofte det er tilfældet ved jeg ikke ... men hos opdrættere kan vi jo selv prøve at lave denne farve, hvor jeg ikke tror at det er ofte hos huskatte... de vælger jo selv deres mage. :0))))
Skulle hun da ikke opkaldes efter en rød blomst ???? evt en art af en rose ???
Mvh.

Lisbeth.

Kommentar
Fra : tahquamenons

Dato : 18-08-03 17:25

Hej Hej

Man kan sagtens få en rød hunkat. Men havde det været en tre farvet kat, hvor den ene farve havde været rød, ville det 99% sikkert have været en hankat.

Hvad med at kalde den Miss Piggy?

Hilsen Leilub

Du kan kun ved genfejl få en trefarvet hankat !!!!!!!!!!!
eller er det mig der har forstået dit svar forkert ???

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 18-08-03 18:02

Er det ikke kun hunkatte, der kan være tre-farvede??? Det påstod min dyrlæge, da vi kom med en. Han sagde, uden at have set nærmere på hende, at det var en hun, netop fordi hun var trefarvet.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : tahquamenons

Dato : 18-08-03 19:17

Det er også rigtigt, men engangimellem sker det at der er en genfejl der gør at en hankat kan være trefarvet, men disse katte er som regel sterile.
jeg skal se om jeg kan finde den hjemmeside hvor de har en flerfarvet hankat, men denne er ikke steril, hvilket er endnu mere sjældent, ved første øjekast tror man at den bare er beskidt men det er den ikke, den er blåcreme og dette kan normalt kun lade sig gøre ved hunkatte.

Mvh.
Lisbeth

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 18-08-03 20:23

Hvad med Raud? Det er islandsk og betyder rød! Raud-Katta (hm...når det er hestenavne ender de altid på "a" når det er hopper!)

Kommentar
Fra : skattekat

Dato : 19-08-03 08:04

Hvis vi skal ud i islandske navne hvad så med "Raudka" det kaldte vi den rødhårede pige i vores klasse (undskyld, undskyld, undskyld !!!!!!) Men hvordan pokker forklarer man hvordan "au" udtales på islandsk, det er nemlig ikke den samme udtalelse som på dansk !!! Det nærmeste jeg kan komme på det er "eau" som man udtaler det i "eau de toilette", d.v.s. parfume. Ellers har jeg også altid hørt at tortie katte altid er hunkatte, har selv en af slagsen. Jeg har hørt om en rød hunkat før, men er den mørkerød eller er den mere cremefarvet ?

skattekat (og islænding )

Kommentar
Fra : Maylia

Dato : 19-08-03 14:12

Hejsa

Jeg synes hun skal hedde Zarina.

Maylia

Kommentar
Fra : anjaras

Dato : 21-08-03 19:27

hun skal da hedde rosa............og det er stort set kin hunkatte der tre.farvet og ikke hankatte som der står i et tidligere svar!!!!

Kommentar
Fra : anjaras

Dato : 21-08-03 19:27

hun skal da hedde rosa............og det er stort set kin hunkatte der tre.farvet og ikke hankatte som der står i et tidligere svar!!!!

anja

Kommentar
Fra : Trolderia

Dato : 02-09-03 09:56

Hejsa....
Jeg syntes bestemt at hun skal hedde Ofelia... Oscar og Ofelia....!

Maria...

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 02-09-03 10:01

*SS* Ja ik? Det syntes jeg også... glæder mig til hun kommer.... Så må du komme ud og se hende søsser...

Godkendelse af svar
Fra : TariLiex

Dato : 07-09-03 15:10

jeg fik hende igår, sød misser... tak for de gode svar og gode navne... navnet på hende blev Ofelia