/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ang. Aprilia rally... 8)
Fra : ZapP8
Vist : 430 gange
50 point
Dato : 17-08-03 22:51

Hey knallert nørder....

Skal lige høre har en Rally Fra 96 Skiverne er taget på Vario...og der er 5 grams ruller i . Den kører Fint men kunne godt tænke mig der var et Sindsygt optræk i den. Er sku lidt lige glad om den kører Stærkt ( 80-90 ) er fint .. Jeg vil bare have Optræk der sparker R---Ø---V... 8) kan den her hjælpe mig

"Polini SpeedControl Variomatic"
eller " Malossi Multivar "

og hvad med den her Evt...

"Polini Racing Kobling + Polini Trykfjedersæt"

Er der noget af det her der vil Give optræk ?????

Glæder Mig at høre fra jer hurtigt da der skal ske noget NU på den rally 8)

Ses

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 18-08-03 07:22

Well, jeg gider næsten ikke svare, men læs mit tip der står alt

http://www.kandu.dk/dk/tip/4746

Kommentar
Fra : ZapP8

Dato : 18-08-03 17:47

hehe sorry jeg er lidt Noob 8) ....

Men så er det jo bare hvad kg den fjeder der sidder i koblingen standars er på ... ?? og hvor Stor jeg skal sætte i nu ....?? Skal man bare prøve sig frem eller ..? Men er du ikke sød at svare på om de der ting jeg har kigget på er noget der vil Give mig noget ??? hehe venlig hilsen Rally Noob 8)

Kommentar
Fra : ZapP8

Dato : 18-08-03 17:48

Og hvor H.... kan man finde en Reservedels Bog Til en aprilia Rally fra 96 Så kunne det jo Evt. være der ikke var så mange Noob spørgsmål "hehe"

SES

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 20-08-03 12:09

Du kan købe en bog hos din forhandler...

Den der fjeder, du skal ikke op i ret meget større, måske en 12kg fjeder, ikke meget højere!

Kommentar
Fra : ZapP8

Dato : 20-08-03 18:39

Ok har købt en fjeder hos T-hansen men der er sku 32 kg (Rød) Vi snakker Trykfjeder til kobling ikke ? Den Store der 8)
Så havde jeg dækslet af idag men DAMN!! skal jeg tage den 17 mm møtrik af med Luftnøgle eller... Hjulet bliver ved med at Kører rundt ( Sad også godt nok kun og fedtede med en 17 mm Stjerne/gaffel nøgle... Den der store møtrik der sidder og holder TrykFjederen, skal man også bruge luftnøgle til den ?. Den er vist 41 mm efter hvad jeg kunne måle mig til er den ikke... Pisse godt vi har sådan nogle som dig Jon.. 8)

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 20-08-03 21:02

Det er helt korekt alt hvad du siger! Men når du har dækslet af, så skal du blokere baghjulet, hvis din bremse virker er det nok bare at bremse.!

Hvis du har problemer så skriv endeligt, har en masse billeder liggende jeg kan smide op hvis det blive nødvendigt!

Kommentar
Fra : ZapP8

Dato : 20-08-03 23:28

Kanon jon 8)

Jeg har sku først tid til at lave det i næste uge da jeg skal til jydeland.. 8)
Så jeg vender lige tilbage hvis der er nogle problemer.

Jeg skal lige høre dig her idag da jeg kørte hjem fra Arbejde begynder den engang imellem når jeg holder stille og skal accelerere op i fart at køre Lidt højt i omdrejninger i starten hvorefter at gå ned igen.. Tror du det er min Kobling der er ved at være færdig ?? Sådan ligesom en gammel 85 årig Kælling skal køre kadeet 8) .. (hehe)

Hvis ja skal jeg så ikke indvistere i en 3 bakkkede Racer kobling ? Så er der bare det problem at jeg ikke ved hvor stor Koblingen er ? 8( Det ville jo være nemt når jeg skulle sætte en fjeder i koblingen at jeg gav den en ny kobling med det samme hvis det er det der er problemet...

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 21-08-03 06:10

Det kan godt være kilremmen der glider lidt, hvilket du jo ordner ved at få en større koblingstrykfjeder i.... Men det er jo meget normalt at den tager flere omdrejninger i starten end når den når topfart...

Kommentar
Fra : ZapP8

Dato : 21-08-03 19:22

Ok skulle bare lige høre... Det kan osse være de Variator ruller der fra T-Hansen er de skod ??

Skal lige høre dig, har været inde og se på Racerkoblinger men der er sku så mange Forskellige.. Hvad for en ville du foretrække til en rimelig penge 8).. ? har også tænkt mig at købe Det der sæt med de tre forskellig farvede Koblings trykfjedre i .. Samt de 3 andre der passer til Koblingen de er da ok er de ikke ??

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 21-08-03 20:39

Thansens ruller fejler ikke noget til en afdroslet scooter. Og racerkoblinger er der ikke så stor forskel på når vi snakker de "billige" til fx. afdroslede scootere, det er først når vi kommer op i MHR Team og Polini Evo og Hebo Manston osv klasserne det begynder at være vigtigt.... Og husk at en kobling på ingen måde kan give topfart...

Kommentar
Fra : ZapP8

Dato : 21-08-03 21:38

Nej jeg er også kun Intereseret i Optræk 8)

Skal også have en Pot....

Det skal helst være en der ligner en Lovlig har du nogle Forslag ?? Og den der giver mest

Takker for din støtte Jon 8)

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 21-08-03 21:59

100% sikkert en Top Performance Powered, de har den hos www.speed-line.dk den ligner en lovlig og yder kanon!

Og det er da helt iorden, det er jo det vi er til for, at hjælpe hinanden !