/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
Nokia 3210 kan ikke låses op
Fra : soester
Vist : 696 gange
40 point
Dato : 17-08-03 11:52

Hej

Jeg har en 3 år gammel nokia 3210 som jeg har haft tdc abonnement til lige siden jeg købte den. Men nu vil jeg skifte til TELMORE og har også fået nyt sim kort. Det gamle er sat ud af kraft og nu er problemet at jeg IKKE kan få det nye kort til at virke i telefonen. Jeg har været i TDC butikken og de har fortalt at telefonen ikke er låst og har prøvet at sætte 3 forskellige simkort i og der er ikke nogle af dem den kan læse. Det eneste den vil acceptere er mit gamle sim kort men der er ikke dækning på mere. De har ringet alverdens steder hen. Inden alt dette halløj opstod ringede jeg til tdc callcenter for jeg troede min telefon var låst. Der fik jeg en kode til at låse den op med og prøvede den 4 gange uden held. I TDC butikken fatter de ikke at jeg har fået en kode for det burde ikke være muligt.

HVAD GØR JEG?

Det er forfærdeligt at være mobilløs

Kommentar
Fra : wal

Dato : 17-08-03 12:25

Hvis du har tastet din kode ind merer en 3 gange låser din telefon. Du kan sende den til en unlocker. Det koster ca 100-150kr+forsendelse. Køb dig en mobil til 1kr for exsempel nokia 3310+ab. Eller find dig en god brugt i gul&gratis. Husk altid en kvitering. NB. Sørg for at displayet er i orden.

Kommentar
Fra : soester

Dato : 17-08-03 15:06

hej WAL

Hvordan kan den være låst når TDC siger at der aldrig har været lås på 3210?

Kommentar
Fra : 1tho

Dato : 19-08-03 16:43
Accepteret svar
Fra : wal

Modtaget 40 point
Dato : 19-08-03 19:12

Hej TDC GÅR UD FRA AT DU KON HAR TASTET KODEN 3 GANGE.Du skriver du har tastet den ind 4 gange, så din telefon vil dermed værer låst. OK prøv at tjekke dit imei number. tryk *#O6# Så får du dit serie nummer eller imei mummer.Tjek så om dette nummer er det samme du har opgivet til TDC. Ellers kan den kun låset op med en kabel.Ps hvis du kan tænde den med dit gamle sim kort, brøv så at slå sim kort aktiveringen fra. Sæt så dit nye sim kort I.

Kommentar
Fra : soester

Dato : 20-08-03 09:47

Har fået den låst op med et kabel - men ikke takket være TDC. Jeg fandt selv en i Århus det kunne finde ud af det. Tak for svarene WAL

Godkendelse af svar
Fra : soester

Dato : 20-08-03 09:52

Tak for svaret wal. Jeg fik den låst op via et kabel men ikke takket være TDC. Jeg fandt selv en fyr i Århus der låste den op på 2 min. Herligt.

Men det var dit første svar der overbeviste mig om at den MÅTTE være låst selv om TDC sagde den ikke kunne være det.

Kommentar
Fra : atlan

Dato : 12-10-03 16:01

Du kan udlæse alle telefonens oplysninger, herunder en glemt sikkerhedskode, med et F/Mbuskabel, der koster ca. 140 kr. Godt at have til en anden gang.