/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Smykkedesign
Fra : 888
Vist : 4181 gange
100 point
Dato : 17-08-03 11:20

Er der en decideret uddannelse indenfor dette, eller skal man bare tage uddannelsen som guldsmed??

Mvh.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-08-03 17:15

Her kan du læse lidt om det:
http://www.danmarks-designskole.dk/index2.htm
Det kan være en fordel at kende håndværket, når man skal designe.
Emesen.

Kommentar
Fra : Roevguf

Dato : 04-01-04 18:53

Hej jeg var inde og kigge på danmarks-designskoles hjemmeside og kan ikke finde noget om smykkedesign... Hvor skal man hen hvis man vil have en uddannelse hvor man laver smykker der ikke nødvendigvis er ud af guld eller sølv....?????

Mvh

Maj-Brittski@ofir.dk

Kommentar
Fra : Roevguf

Dato : 04-01-04 18:54

sss

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 04-01-04 19:14

Nu har jeg også surfet lidt på den designside - den var lidt kedelig, og der var ikke mange oplysninger. Men prøv at gå ind på denne side.
http://www.clausager.com/index.htm
For oven er der mulighed for kontakt, og så ville jeg prøve at skrive og spørge hvordan man uddanner sig som disigner.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : 888

Dato : 05-01-04 11:49

Kommentar
Fra : JoannaOlsen

Dato : 04-12-05 20:18

Hvis du har en uddannelse som er relevant (kunne være grundforløbet fra Danmarks Designskole), kan du søge ind på Institut for Ædelmetal. Her kan du læse lidt om det:
http://www.kts.dk/tuborgvej/index.asp?afd=23&sid=311&niv1=3&niv2=1&niv3=0&uddan_id=181
Der er også andre sider på det site med oplysninger om uddannelsen, som hedder Guld- og sølvformgiver (de skriver det ikke nogen steder ... jeg ved det kun, fordi jeg er ved at skrive en opgave om stedet og derfor har spurgt dem).

Mvh.
Joanna