/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
ingen gnist
Fra : thomse
Vist : 797 gange
100 point
Dato : 17-08-03 00:22

Hejsa.. Jeg har en Yamaha Jog artic spec. Den giver ingen gnist ved tændrøret jeg har prøvet med andet tændrør og uden tændrørhætte og det hele, intet virker, den giver simpelthend ingen gnist. Hvad kan der være ivejen ? Mvh Thomas Petersen

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 17-08-03 00:36

Tja....det kan være mange ting.
Prøv at "følge" strømmen baglæns - kig på kablet, tændspole, platiner, svinghjul (formoder den tænder ved induktionsstrøm som de "gamle" Yamaha knallertere)

/VMEK

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 17-08-03 10:08

Har du husket at tændrørets gevind skal røre stellet (cylinderen fx.) ?

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 17-08-03 11:24

Yep jeg ligger den på stel men den gnister bare intet og i få tilfælde kun meget lidt. I forgårs startet jeg den lige for at blæse den igennem, så igår ville den bare ikke starte så det ikke fordi den har kørt eller noget, det bare sket fra den ene dag til den anden...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-08-03 14:35

Måske er din tændingsafbryder/kortslutter defekt så den hele tiden kortslutter.
Emesen.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 17-08-03 14:41

Hans problem var tændrøret, han skiftede og nu virker det!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-08-03 14:50

Aha - det kan jo ikke ses nogen steder.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 17-08-03 15:16

Næee... men jeg snakkede lige med ham over msn før

Kommentar
Fra : jens_poulsen

Dato : 17-08-03 16:01

Mig og min kære kone, Else, mistede også gnisten for nogle år tilbage.. Så købte vi lædertøj af fineste kvalitet, og en stor portion eksplorationscréme. Helt sikkert en vinder, som jeg varmt kan anbefale.
Med Venlig hilsen
Jens Poulsen, Silkeborg

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 17-08-03 16:35

fuck nu af med det pis !! gider sguda ik gi 100 point for røvhuller som jens der ikke kan få noget på den dumme.. få dig et liv din nørd !

Kommentar
Fra : jens_poulsen

Dato : 22-08-03 15:58

Hej Thomse. Bare at du ved det, har jeg faktisk et udemærket liv, og får en hel del "på den dumme" som du kalder det.
Med venlig hilsen
Jens Poulsen, Silkeborg

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 22-08-03 19:47

jens_poulsen > men hvad fanden rager det os ?

.... klovn