/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
isdn speed over telefon
Fra : birg0067
Vist : 275 gange
100 point
Dato : 15-08-03 14:14

jeg vil gerne vide, om der er et rigtig godt program som virkelig sætter internet speeden op på isdn over telefon. Det skal ikke være et optimizeprogram, men et program som virkelig sætter internet speeden op .....

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-08-03 15:36

Hej birg0067

Desværre er båndbredden pr. linie begrænset til 64kb/s og den kan ikke hæves på nogen måde !
Man kan dog "bundle" flere linier helt op til 512 kb/s og måske hurtigere.

Har du derfor et ISDN abonement med 2 linier kan du bundle de 2 linier og opnå en hastighed på 128 kb/s.
Din almindelige telefon kan du dog ikke benytte medens dine linier er bundlede.
For at kunne bundle dine linier kræver det en ISDN router og her kan du sikkert finde en brugt billigt, da de fleste idag har skiftet til ADSL-linier. Vær opmærksom på at hvis du bundler bliver din telefonudgift dobbelt så stor da du jo bruger begge linier. Har du ISDN fordi der ikke kan tilbydes ADSL, hvor du bor er det muligt at din internetudbyder vil give dig et tilbud om besparelse, men det kan da undersøges.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : dmnet

Dato : 15-08-03 15:46

De fleste isdn modems kan sættes til at bruge begge kanaler, uden brug af en router,
endog sættes til kun at åbne for den ekstra linie hvis presset på den første linie har været højt i et stykke tid.

men udover de 128Kb kommer du ikke uden at skifte internet udstyret/abonnement

dmnet

Kommentar
Fra : birg0067

Dato : 15-08-03 16:58

hvad mener du med bundle

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-08-03 18:42

At "bundle", betyder blot at man benytter 2 linier til internet istedet for en linie til internet og en linie til telefon. At foretage en bundling tager kun få sekunder og ligesådan når der skal skiftes tilbage igen. Det er altså en operation man selv kan foretage.

Hvilket modem har du ?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : birg0067

Dato : 16-08-03 13:09

Jeg har Diva T/A isdn

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-08-03 14:08

Hej igen

På denne side nederst er der link til reference guiden for dit modem. Der i står det sikkert. http://www.hardwaretidende.dk/hard/page/Modem+Suite

Jeg syntes dog du skal ringe til din udbyder da de meget hurtigere kan guide dig igennem. Er din udbyder TDC er nummeret 80808010 de har åbent alle dage.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 06-01-04 09:05

Hej igen birg0067

Har du fået det til at virke ?

mvh srhansen