/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
SVCHOST.EXE
Fra : enrico4
Vist : 334 gange
60 point
Dato : 14-08-03 22:19

Når man får en fejlvisning der hedder SVGHOST.EXE systemet lukker ned......og det gør det......
Hvad kan man gøre for at få den til at lade være. Det er i Win 2000.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 14-08-03 22:25

hejsa
måske er du også ramt af den nye orm.
se om du kan nå ind her og gemme siden inden systemet lykker ned for der står hvad du skal gøre hvis det er den orm du er ramt af
www.spywarefri.dk
m v h

Kommentar
Fra : gangabis

Dato : 15-08-03 12:19

HEj,

Jeg er begyndt at få meldingen "SVCHOST.EXE har genereret en fejl og systemet lukkes ned" - hvilket det dog ikke helt gør, men det forhindre mig i f.eks at modtage/sende mail fra Explorer. Jeg skal starte op igen og så snart jeg slår Zone Alarm fra (hvilket iøvrigt også er en betingelse for at jeg kan læse mails) går der højest et par sekunder før jeg får .exe meldingen igen.

Er der tale om en virus/orm?..Er der nogen der kan hjælpe vil det være rigtigt rart.

Mvh B

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-08-03 12:47

Hej
Du skal lade generic host process komme ud igennem din firewall(access,trusted,internet)det er SVCHOST.EXE proccesen som skal
have adgang til nettet,prøv lig og tjek om den har det,og det
gælder også IE og OE,de køre ikke vis SVCHOST.EXE ikke har adgang
igennem firewallen.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-08-03 12:57

Prøv også at køre en aktiv scann med panda antivirus

http://www.pandasoftware.com/activescan/com/default.asp?IdVendor=1&IdLang=2&IdPais=63

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-08-03 13:06

Finder den noget så prøv at køre Panda Quick Remover,den kan du også køre
selv om aktiv scan ikke finder noget,for at være på den sikre side.

http://www.tryus.dk/blasterremove.asp

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-08-03 13:37
Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 60 point
Dato : 16-08-03 20:51

Dette Kan det godt være sådan opføre win2000 når den har fået blaster problemet
http://www.microsoft.com/danmark/security/blaster.asp

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 19-11-04 10:07

Hejsa
Spørgsmålet har været åbent længe nu, du skal huske at lukke spørgsmålet. Dette gøres ved at trykke i højre hjørne, på accepter svar ovenover det svar, du synes er bedst. Har du ikke fået et svar, der er tilfredsstillende, så kom med en kommentar her, så kan der måske komme et brugbart svar

Ha' en fortsat god dag

Godkendelse af svar
Fra : enrico4

Dato : 20-11-04 00:07

Tak for svaret Manse9933.
Det virkede...
Undskyld jeg ikke havde accepteret det som svar før. det er en forglemmelse...

enrico4