/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
marsvin
Fra : bettinamus
Vist : 744 gange
20 point
Dato : 14-08-03 21:05

jeg vil gerne vide hvorfor mit marsvin spiser sin afføring?
Og jeg vil også gerne vide hvorfor når man sidder og kæler ham han taler højlydt og ligger og nyder at man kæler ham lige pludselig rejser han sig op og laver en klappene lyd lige som om han skælder ud .hvorfor gør han det?

Kommentar
Fra : marsvindk

Dato : 14-08-03 21:26

Hej Bettinamus.

Marsvin har to former for afføring. Den ene er affald som er de aflange pøller. Den anden er mere kugleformet og indeholder en stor del næring, denne spiser de da de er semi-drøvtyggere.
Det med at han pludselig rejser sig op og klaprer kan der være flere årsager til, f.eks. at han fortæller at nu sætter du mig altså ind igen ellers tisser jeg på dig Du skriver ikke noget om hvor lang tid der går før han gør det eller om det er et bestemt sted du rør ham, så det er lidt svært at svare på.

Venlig hilsen

Johnny Ramm.
http://mutterne.dk

Accepteret svar
Fra : ruder4

Modtaget 20 point
Dato : 15-08-03 09:25

Hej Bettinamus

Jeg havde også et marsvin engang og den gjorde akkurat som du beskriver der. Må jeg gætte på at det er et han marsvin??? Det er simpelthen fordi den bliver lidt opstemt og det er dens måde at vise, at den gør kur
Mit marsvin gjorde hver gang den var sammen med min søsters marsvin, der var en hun. Rystede hele kroppen og sagde sjove lyde. Så det er altså ikke fordi den skælder ud

Med venlig hilsen Ruder4

Godkendelse af svar
Fra : bettinamus

Dato : 15-08-03 20:19

Tak for svaret ruder4.

Kommentar
Fra : bettinamus

Dato : 15-08-03 20:38

til johnny Ramm.
angåne oplæg af marsvin. ja det er et han marsvin og han laver den der klapperne lyd når han har været hos en i ca 5-10 min men så kan der godt gå længer tid før han gør det igen.men han tisser ikke på mig han ligger sig bare ned igen og snakker vider. men kan det odså være fordi han gør kur som ruder4 skriver eller er det bare fordi han vil sige at nu kan du godt sætte mig ind i mit bur igen??? det skal lige siges at jeg kun har ham, men vil det være en god ide at anskaffe sig en hun og evt få ham kastereret???jeg har også et problem med at han napper en i fingerne eller tøjet for han får noget antibiotika og noget andet pasta for han har haft dårlig mave, og det skal han jo holdes lidt fast så han kan få det, er det fordi han er sur på mig og skal jeg stille og roligt igen vise ham at jeg er god nok og begynde forfra med at lokke ham frem og hvis ham at jeg ikke vil ham det ondt??? eller er det noget der går over når han ikke skal have det mere (han skal have det i 2 dage endnu)