/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
udstødning/knæk
Fra : zeck
Vist : 485 gange
50 point
Dato : 14-08-03 16:31

jeg har en maxi med en "proma model" udstødning... mit problem er at den skraver på jorderen når jeg ligger den rigtigt godt ned i et sving...

så det jeg gerne vil er at bukke den op...det er det sidste stykke af forrøret jeg vil bukke..

jeg havde tænkt mig at skære den over og så svejse den på sådan som jeg vil ha den.. men en af mine venner siger at udstødningen ikke må ha et buk på den måde..

og det som jeg gerne vil vide er om hvor stort knæk et udstødningsrør må ha eller om der er lige meget.. den skal nok ha et buk på 55-75 grader... men kan det lade sig gøre eller skal den bukkes så den bliver bøjet.... istedet for et knæk

--zeck--

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-08-03 18:46

Et "knæk" vil altid ændre luftstrømmen, og få den til at Hvirvle og måske bremse. Om det gør noget på din Maxi ved jeg ikke. Jeg ville nok varme-bøje den, for at få en jævn luftstrøm og fordi en svejsning tit bliver et svagt punkt. Få nogen til at hjælpe dig, evt. en smed eller en som ved lidt om varmebøjning af rør.
Emesen.