/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
vedr.patition magic
Fra : frederikshavn
Vist : 390 gange
50 point
Dato : 13-08-03 16:44

Jeg har en ny hd.som skal formateres og deles,jeg har brændt PM.ud på en cd,men det er jo en exe,den kan man da ikke bruge ude i dos,eller hvad,men tak for de oplysninger i har givet mig

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 13-08-03 16:58

Hej

Hvorfor laver du ikke bare en bootdisk med fdisk på???

/Caine

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 13-08-03 16:58

Hej

Hvorfor laver du ikke bare en bootdisk med fdisk på???

/Caine

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 13-08-03 16:58

Hej

Hvorfor laver du ikke bare en bootdisk med fdisk på???

/Caine

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-08-03 17:29

Når du installerer PM kan du vælge at fremstille 2 stk disketter - gør det.
Sæt diskette 1 i comp.
Start comp.
I bios skal du vælge at det er diskettedrevet der skal bootes fra. A:
den forlanger nu diskette nr. 2
Vent mens den undersøger
Nu får du hele din HD at se evt med et bredt gråt felt (unalocated)
H-klik på det grå område>vælg create>rul med pilen til primary>rul med pilen til enten Fat/Fat32/NTFS>skriv antal mb (1000=1gb)>ok
H-klik igen på det grå område>vælg create>rul med pilen til primary>rul med pilen til enten Fat/Fat32/NTFS>skriv antal mb>ok
H-klik i det grå område endnu engang>vælg create>rul med pilen til logical partition>rul med pilen til enten Fat/Fat32/NTFS>skriv antal mb>marker end of unalocated space>ok
Nu har du 2 primary partitioner og en logical partition klar til at blive formateret.
En HD kan have:
4 primary partitioner eller
3 primary og en extended med stort antan logical patitioner eller
2 primary partitioner og en extended med stort antan logical patitioner eller
1 primary partitioner og en extended med stort antan logical patitioner
Windows styresystemer kan ikke starte efter 8,5 GB men kan sagtens flyde ud over de 8,5 GB.
Et styresystem behøver ikke være så stort, for alle programmerne kan ligge i logical.
Nu mangler du bare at vælge at det du har lavet også bliver gjort.
General>aply changes>Yes
Vælger du no - sker der ingen ændring på din HD og du kan bare lukke programmet.
Er du i tvivl så spørg.
Emesen.