/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Champagne Galoppen?
Fra : 1HolM1
Vist : 1019 gange
82 point
Dato : 12-08-03 15:24

Navnet sku vist meget gerne være Champagne gallopen på sangen og i kender den sikkert alle når i høre den.. men kan ik finde den... så leder efter hjælp efter måske at få at vide hvor jeg kan hente sangen eller om titlen er forkert.. alt ka bruges så bar skriv løs hvis du har nogen i dé om hva jeg snakker om :D

Kommentar
Fra : oscar03

Dato : 12-08-03 15:44

Den hedder "champagne galloppen" og er skrevet af H.C. Lumbye.
Du kan sikket finde den på dit lokale musikbibliotek,eller her:
http://www.ugle.dk/champagnegalop.html

mvh oscar03

Kommentar
Fra : oscar03

Dato : 12-08-03 15:46

... undskyld jeg glemte lige.Du skal selvfølgelige klikke på "musik" for at høre den

Kommentar
Fra : 1HolM1

Dato : 14-08-03 11:24

Nej det er desværre ikke den... der blir ik sunget i sangen... det er en velkendt melodi der blir spillet...

Mener os sangen er med i bl.a. Asterix og Obelix, hehe...

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 14-08-03 11:47

Jeg ved at den er i det ene show med Linie 3, jeg har showet derhjemme,men jeg kan ikke huske hvilket det er, jeg mener det er det fra 98.

Jeg tror godt jeg ved hvilken det er du snakker om, og jeg er overbevidst om at det er den, men jeg kan desværre ikke hjælpe dig med andet... Da jeg ikke har kunnet finde noder eller noget til den... Det eneste jeg kan finde i bibliotekets base er netop linie 3 showet.. så ved ikke om det er nok ?
Men den er i hvert fald morsom ! :d

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 14-08-03 11:48

Jeg ved at den er i det ene show med Linie 3, jeg har showet derhjemme,men jeg kan ikke huske hvilket det er, jeg mener det er det fra 98.

Jeg tror godt jeg ved hvilken det er du snakker om, og jeg er overbevidst om at det er den, men jeg kan desværre ikke hjælpe dig med andet... Da jeg ikke har kunnet finde noder eller noget til den... Det eneste jeg kan finde i bibliotekets base er netop linie 3 showet.. så ved ikke om det er nok ?
Men den er i hvert fald morsom ! :D

Accepteret svar
Fra : fluffydenudkogte

Modtaget 82 point
Dato : 21-08-03 11:47

Champagne galloppen er et meget populært nummer oprindeligt skrevet til symfoniorkester i 1845 af H.C. Lumbye (Det er hans opus 14)
Den findes i et hav af forskellige indspilninger!!!! Bla. har danmarks radios symfoniorkester indspillet den på Chandos...CHAN 9209.....den kan varmt anbefales!!!!
Du burde kunne finde den på ethvert bibliotek, da det er et af de mest benyttede numre til nytårs-koncerter olign. ...vidste du at champagne proppen i virkeligheden er en gammel cykelpumpe hvor man har savet bunden af og istedet puttet en korkprop i med en snor der er forbundet til stemplet!!! Rigtig champagne er umulig at styre med nøjagtighed har jeg personligt erfaret!!!! Søg og du skal finde......

Kommentar
Fra : Kvist.

Dato : 21-09-03 18:27

Hej. Det er jo næsten dumt at sende dig et svar, da spørgsmålet er så gammelt, og det forrige svar er så godt...
Det er H.C. Lumbye der er komponist. Søg på biblioteket under musik/orkestermusik samt "Champagne Galloppen", så får du posterne. Det er helt sikkert muligt at låne (hvis det ikke lige er udlånt..) (www.kkb.bib.dk). Du kan også købe musikken i en pladebutik.
Venlig hilsen Kvist.

Godkendelse af svar
Fra : 1HolM1

Dato : 17-03-06 11:29

Tak for svaret fluffydenudkogte og beklager meget for ventetiden