/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
APPLET help
Fra : tmo
Vist : 734 gange
20 point
Dato : 09-04-01 22:41

Hej Folkens

Jeg har et mindre problem med en Japplet. Det er ikke noget problem at se den i i appletviewer, men når jeg prøver i min browser sker der ikke meget. Jeg bruger object tag og har testet min browser for plug-inn(ok)
her er lidt kode

public class RealSwingTreeApplet extends JApplet {

public void init(){
JDesktopPane desk = new JDesktopPane();
setContentPane(desk);
desk.setDesktopManager(new DefaultDesktopManager());

JtreeBuilder jtb = new JtreeBuilder();
jtb.JtreeBuilder();
jtb.setBounds(0,0,200,200);
jtb.setVisible(true);
desk.add(jtb);
}

class JtreeBuilder extends JPanel {
public void JtreeBuilder(){
DefaultMutableTreeNode parent = new DefaultMutableTreeNode("node");
DefaultMutableTreeNode superparent = new DefaultMutableTreeNode("root");

setLayout(new GridLayout(2,2));
for (int a=0;a<2;a++){
superparent.add(parent);
}
add(new JTree(superparent));
}

Kommentar
Fra : bjef

Dato : 09-04-01 22:45

Hvad version af JVM køre din browser med??? For det kunne godt lyde som om din version ikke har SWING inkluderet.

Bjef

Kommentar
Fra : tmo

Dato : 09-04-01 22:52

Hej Bjef

Jeg bruger IE 5.5 samt 1.3 JV

Kommentar
Fra : bjef

Dato : 09-04-01 23:19

Okay, så kan det ikke være det, har du prøvet at lægge JtreeBuilder uden for RealSwingTreeApplet men stadigvæk inden for samme pakke.
Det er bare en test, for der ser ikke ud til at være noget galt med din kode, men IE JVM er meget mere følsom end Appletvieweren.

Hvis dette heller ikke virker, så skulle du måske prøve, at installere browserens JVM igen.

Bjef.

Kommentar
Fra : olaf

Dato : 09-04-01 23:35

Kom swing ikke først med version 2.0? Jeg kan aldrig huske de forskellige versioner......

Olaf

Kommentar
Fra : tmo

Dato : 09-04-01 23:45

Hej Bjef

Jeg har faktisk prøvet at lave en selvstændig JtreeBuilder klasse udenfor min applet, men med samme resultat. Derfor tænkte jeg at den måske ville gå som inner class(som ovenstående) men uden held. Ligeledes har jeg opdateret, samt installeret JVM flere gange. Jeg har ligeledes kunne fremvise helt simple Japplets i browseren, men så snart jeg begynder at arbejde med flere klasser går der ged i den. Specielt med JTree.... Det virker IE der skaber sig. Måske skulle man prøve med netscape..

tmo

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-04-01 21:53

Jeg tror det skyldes at Swing ikke er understøttet i de nuværende gængse
browser. De nuværende browsere understøtter ikke Java 2 og derfor heller
ikke Swing-biblioteket.

--
Ayhan Binici

"tmo" <tmo.news@kandu.dk> wrote in message news:9at6la$9pg$1@sunsite.dk...
> Hej Folkens
>
> Jeg har et mindre problem med en Japplet. Det er ikke noget problem at se
den i i appletviewer, men når jeg prøver i min browser sker der ikke meget.
Jeg bruger object tag og har testet min browser for plug-inn(ok)
> her er lidt kode
>
> public class RealSwingTreeApplet extends JApplet {
>
> public void init(){
> JDesktopPane desk = new JDesktopPane();
> setContentPane(desk);
> desk.setDesktopManager(new DefaultDesktopManager());
>
> JtreeBuilder jtb = new JtreeBuilder();
> jtb.JtreeBuilder();
> jtb.setBounds(0,0,200,200);
> jtb.setVisible(true);
> desk.add(jtb);
> }
>
> class JtreeBuilder extends JPanel {
> public void
der(){
> DefaultMutableTreeNode parent = new DefaultMutableTreeNode("node");
> DefaultMutableTreeNode superparent = new DefaultMutableTreeNode("root");
>
> setLayout(new GridLayout(2,2));
> for (int a=0;a<2;a++){
> superparent.add(parent);
> }
> add(new JTree(superparent));
> }
>
> }
>
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-04-01 21:49

tmo wrote:

> Jeg har et mindre problem med en Japplet. Det er ikke noget problem at se den i i appletviewer, men når jeg prøver i min browser sker der ikke meget. Jeg bruger object tag og har testet min browser for plug-inn(ok)
> her er lidt kode

jeg ville anbefale at bruge den appletkonverter du kan få på sun's
hjemmeside. At kode de tags selv ewr et mareridt... har selv prøvet. Jeg
fik det til at virke, men det er en kamp hver gang, især i Interner
Destroyer.... det er faktisk ikke umagen værd.

> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Accepteret svar
Fra : Jepp

Modtaget 20 point
Dato : 10-05-01 18:05

De gængse browsere understøtter kun JVM 1.1.
Det betyder bl.a. at du ikke umiddelbart kan
anvende Swing, med mindre du inkludere
swingbiblioteket i din jar-fil.
Det letteste er at installere en plugin i browseren,
der understøtter java2(1.3). Den kan hentes hos Sun
under : http://java.sun.com/products/plugin