/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Skive bremse til jog
Fra : losder
Vist : 740 gange
200 point
Dato : 12-08-03 06:53

Hvordan gør man, er det svært, og hvad koster det? hvis man skal have ny forgaffel på så man kan få en skivebremse på, skal man så ikke også have andre dæk, da joggens dæk jo normalt er små, og hvis man skifter det foran, skal man så ikke også skifte bagpå?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 12-08-03 14:29

Du skal bare have fat i en axis forgaffel og fælg (og måske dæk)... det er det eneste, fordi du skifter dæk foran behøver du ikke skifte det bagpå!

Kommentar
Fra : losder

Dato : 12-08-03 16:38

ok, hvad koster sådan en ca.?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 12-08-03 16:43

puha, originalt og nyt så koster det SINDSYGT meget, men hvis du finder den rette der har det brugt, så kan du nok godt få det en del billigere!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 12-08-03 16:43

puha, originalt og nyt så koster det SINDSYGT meget, men hvis du finder den rette der har det brugt, så kan du nok godt få det en del billigere!

Kommentar
Fra : losder

Dato : 12-08-03 16:52

en del billigere beskriver ikke meget, kan du ikke sige et ca. beløb?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 12-08-03 18:03

Det er jo meget svært at sige! Der er virkeligt mange der leder efter axis forgafler, så tror priserne er høje, men jeg kan da sige at en ny uoriginal forgaffel (ikke axis, bare generelt) ligger på omkring de. 1500kr.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 12-08-03 18:09

De ligger på omkring 1000kr. brugt, uden fælg. Så du skal have en axis eller sonic fælg, til et par hundrede kroner...

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 12-08-03 18:26

Hmm jeg har da en jog og der har jeg min forgaffel med skivebremse fra en Aprillia Sonic, men det var ikke det rene monteringsarbejde da der også skulle svejses på kronrøret..

Så prøv at se om det er noget du kan overskuge eller om du skal have fat i nogle kloge hoveder.

- Det kostet mig 600 Kr. da jeg købte en brugt i perfekt stand

Mvh Thomas

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 12-08-03 18:42

Ja det er jo også en mulighed, axis gaflen er bare lidt nemmere at montere! En anden mulighed er en sfx gaffel, der er en guide til at montere den her: http://www.jogamok.dk/gaffel.htm

Kommentar
Fra : losder

Dato : 13-08-03 16:34

Den der med sfx synes jeg lyder helt uoverskuelig, det skal helst bare være en der lige passer i, gør en axis det?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 13-08-03 20:15

Jeg ved det ikke for at være helt ærlig! Men jeg ville skyde på at selve gaflen passer, men du skal jo til at montere skivebremse system på styret osv.!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 13-08-03 20:15

Jeg ved det ikke for at være helt ærlig! Men jeg ville skyde på at selve gaflen passer, men du skal jo til at montere skivebremse system på styret osv.!