/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skrift- og formularstørrelser er alt for~
Fra : Kharma
Vist : 206 gange
100 point
Dato : 11-08-03 08:54

Hej, jeg har lige købt mig en bærbar computer, men der er en ting der irriterer mig..

Skrifter og formularboxe bliver vist meget større end på min stationære.
Man kan sige at det jo bare gør det nemmere at læse, men ofte skubber det rundt på grafik og andet indhold, så siderne ser helt forfærdelige ud..

Problemet findes i Internet Explorer, Opera og Netscape - så jeg går ud fra at det ikke har noget med Internet Explorer at gøre. Det er nærmere indstillingerne af windows den er galt med.

Jeg har dog prøvet at indstille "Udseende" så det matchede min anden computer og lige meget hjalp det..

Jeg håber I kan hjælpe..!

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 11-08-03 09:13

Vil det hjælpe hvis du bruger: ctrl+ scroll samtidig?

Kommentar
Fra : Kharma

Dato : 11-08-03 09:32

Det ændrer intet..!

"Problemet findes i Internet Explorer, Opera og Netscape - så jeg går ud fra at det ikke har noget med Internet Explorer at gøre. Det er nærmere indstillingerne af windows den er galt med."

Kommentar
Fra : dk

Dato : 11-08-03 09:40

Hejsa

har du tjekket det ikke er fordi du

på du på den stationære kører med 1024x 780 eller højere
og 600x800 på den bærbare..

Kommentar
Fra : Kharma

Dato : 11-08-03 09:44

Opløsningen på skærmen ændrer jo ikke noget (prøv selv) om jeg kører med 800x600 eller 1400x1050, så skulle tingene passe sammen, men det gør de ikke..

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 11-08-03 13:49

Hej Kharma

I explorer har du en "vis" / "teksstørrelse" .

Det er ikke sådan, at denne er slået til under "stor" ? Hvis det er, så prøv at vælge "mellem"

Mvh Erling

Kommentar
Fra : Kharma

Dato : 11-08-03 13:54

Det var også mit umiddelbare indskud at den bare skulle sættes ned, men lige meget hjælper det.
Det er næsten somom programmet forstørre alle tekster og Input felter.

Kommentar
Fra : Kharma

Dato : 11-08-03 14:47

Hej

Computeren var indstillet til 120 DPI under Skærm/indstillinger/avanceret/generelt.
Ellers se her: httpsupport.microsoft.comdefault.aspxscid=kb;en-us;322674

MVH
Tejs

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-08-03 17:27

Mon din bærbare bruger den rigtige driver til skærmkort og skærm.
Er det nogen markering i enhedshåndtering.
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-08-03 09:31

Har du prøvet og tjekke om der er slået noget til under Funktioner>
internetindstillinger>generelt>skrifttyper og hjælp til handicappede,
der kan du prøve dig frem med nogle af indstillingerne,jeg har slået
ignorer de skrifttyper der er defineret på websider til og sat dem til
Ariel,vis du har slået ignorer skriftstørelsen der er defineret på websider,
til kan det være problemet.
Bare et foreslag.

Manse9933

Kommentar
Fra : Kharma

Dato : 12-08-03 10:54

----- Dettte er svaret--------

Computeren var indstillet til 120 DPI under Skærm/indstillinger/avanceret/generelt.
Ellers se her: httpsupport.microsoft.comdefault.aspxscid=kb;en-us;322674

MVH
Tejs