/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Køb af Chihuahua...
Fra : Gungi
Vist : 1460 gange
80 point
Dato : 11-08-03 08:33

Hej!
Jeg er meget interesseret i at skaffe mig en chihuahua. Jeg ved de er lidt svære at få fat i, men jeg har været inde på mange hjemmesider og har også ledt inde på dba.dk hver dag - uden at finde noget. Jeg er i gang med at bygge en lejlighed, og vil ikke forvirre en stakkels hvalp ved at få den før lejligheden er færdig, så jeg vil bare vide hvor man kan få fat i nogen. Er der nogen der ved adresser på nettet som jeg kan besøge, eller måske private der har hjemmesider eller andet? (- stamtavle, pokaler og lignende er jeg så at sige ligeglad med...)

PS. Fælder en Chihuahua meget?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 11-08-03 09:13
Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 11-08-03 12:18

Prøv den blå avis, der er der tit chihuahua til salg. Eller indryk selv en annonce, hvis du alligevel ikke skal have den her og nu.
Den fælder lidt i perioder, men den er så lille, at det ikke generer meget og slet ikke hvis du er flittig til at frisere den.
Det er en dejlig nem hund. Gode til børn og nem at rejse med.
Så det vil du ikke fortryde.
God jagt

Gazi

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 11-08-03 12:22

god

www.dba.dk

Gazi

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 11-08-03 12:53

http://www.kandu.dk/dk/spg/15242

handler også om chihuahua, prøv at kigge!

mvh Christina

Kommentar
Fra : zuz

Dato : 11-08-03 13:28
Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 11-08-03 16:09

Prøv at se på denne side.

http://www.minimochihuahua.dk/minkennel.html

Gazi

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-08-03 16:39

Hvorfor vil du mon have en chihuahua?? Fordi den er lille og nuttet?? Det er den skam ikke blevet uden stambøger og pokaler o.s.v. Når folk siger, at de er ligeglade med stambøger og pokaler osv, så mener de som regel, at de ikke vil betale for det arbejde, der ligger bag at fremavle den race, som de har forelsket sig. De vil bare have en hund billigt. Men så ender man tit op med en af de hunde, som andre ville gå langt udenom, med løse knæ eller dårlige øjne eller hvad der nu kan være lige den races svaghed. For svagheder er der altså i alle racer.
Prøv lige at sætte dig ind i racens svagheder og andre egenskaber før du adopterer en hund. For det er jo en forpligtelse der strækker sig måske et godt stykke ud over de 10 år, og det er altså lang tid, hvis det viser sig man ikke har råd til dyrlægeregningerne eller ikke havde gjort sig klart, hvor meget, der kræves.

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 80 point
Dato : 11-08-03 17:28

Hej igen
Der er også denne danske side med næsten alt om hunde !
http://www.hundeinfo.dk/Hunderacer/C/Chihuahua/
MVH
Modersvilje

Godkendelse af svar
Fra : Gungi

Dato : 26-08-03 10:48

Tak for svaret modersvilje, men da jeg skrev at jeg var ligeglad med stamtavle, mente jeg altså at jeg er ligeglad med eventuelle "fejl" hunden nu måtte have. "Fejlene" som en hund har, er blot en charme, og jeg synes, at som en ægte hundeelsker, skal man ikke tænke på dyrelægeregninger osv., men i stedet acceptere hunden som den er...du er nok heller ikke uden fejl vel?

Kommentar
Fra : gulsko

Dato : 22-02-04 13:15

Hej Gungi
Jeg har læst at du godt kunne tænke dig en hvalp. Jeg ved det er lang tid siden du har skrevet.
Men jeg vil prøve alligevel.
Vi har 3 Chihuahua hvalpe som er født den 3/2 og er salgs klar den 3/4.
Det er 2 tæver og 1 han.
Det er uden stamtavle
Venlig Hilsen Gulsko.