/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
smiley
Fra : grausen
Vist : 1884 gange
150 point
Dato : 10-08-03 23:01

jeg kan se der er flere der laver nye smiley
hvordan gøres det?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-08-03 23:12

Hvis du kigger her, så kan du se hvordan det gøres.

http://www.kandu.dk/dk/faq.asp#20

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-08-03 23:14

Underforstået, du skal skrive det tegn, der er ud for den smiley du ønsker.

Ram

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-08-03 23:17

ram2

Jeg tror grausen refererer til den nye smiley som fnollerpigen lige har lavet, og gerne vil vide hvordan man laver dem fra bunden af, så han/hun evt. selv kan lave nogle

// Toupie

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 10-08-03 23:19

Grausen
mener du ikke hvordan man selv kreerer nogle smileys?
det vil jeg nemlig også godt vide.

Gazi

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-08-03 23:39

Nååeee, hvis det er det grausen mener, så kan jeg ikke hjælpe. Han/hun må vente på svar fra de kyndige, som Fnollerpige, sabelfisk, gandalf, marsaben m.fl.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 11-08-03 00:13

Hej Grausen

Hvis du skriver en mail til Maria fra Kandu: Maria@kandu.dk, hvori du beder om en "blank" smiley, så sender hun sådan en til dig. Alternativt kan du højreklikke og vælge "gem billede som" på en af de eksisterende smiley's og så redigere i den.
Det er vigtigt at din smiley har cirka samme størrelse som de eksisterende smiley's. Derfor er det en god ide enten at benytte en af de eksisterende eller "blank" smiley'en fra Kandu.

Når du skal redigere/tegne din smiley, skal du bruge et tegneprogram. Paint der følger med windows kan bruges, men adobe studio, ulead photoimpact eller lignende er dog at foretrække. Ønsker du at lave nogle af de animerede smileys eller kræver det et program med gif animator. Det kan paint ikke !
En gif animation består af mindst to billeder der gemmes i en fil med endelsen gif (f.eks. rækketunge.gif). Skal man f.eks lave en smiley der blinker med det ene øje kræver den som minimum et billede hvor smileyen har det ene øje lukket og et andet billede, hvor begge øjne er åbne. Ligesom i en film, er antallet af billeder afgørende for, hvor god animationen bliver. Smileyen der blinker med det ene øje vil f.eks se meget bedre ud hvis der yderligere er to billeder med det ene øje halvåbnet/halvlukket. På denne måde vil det virke mere flydende når øjet skal blinke.
Nu er resten vist op til din egen kreativitet og der slår mine evner ikke til længere

mvh srhansen

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 150 point
Dato : 11-08-03 08:13

Måske skal jeg lige tilføje til srhansen's kommentar : Du skal/kan også vælge tegnrækken der skal repræsentere Smiley'en
[ | : - ) (Smiley med høj hat er bare et tænkt eksempel) Du skal bare lige vide at jeg arbejder på en 'gonat' / 'på puden' Smiley :_/ i øjeblikket, men da jeg ikke er så ferm til tegneprogrammer kan det godt trække lidt ud før jeg er tilfreds.

Ps. Her er svaret MarsAben fik før han kreerede en af de nyeste Smiley's i flokken : http://kandu.dk/dk/spg/17997

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 11-08-03 20:36

hej igen
jeg er nok lidt dum, men jeg forstår ikke helt det med tegnrækken for man skal vel på en eller naden måde "fortælle" at de tegn skal blive til netop den smiley eller giver det bare sig selv?
håber i forstår hvad jeg mener
:$

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 11-08-03 20:41

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-08-03 22:48

Du sender dit forslag til Smiley som *.gif , SAMMEN med dit forslag til tegnrække til : Maria@kandu.dk

EKS; [:= dødningehoved.gif ; Denne Smiley skal betyde : DU SKA DØ ! ( grausen -> er du med? )

Kandu.dk vurdere så om dit forslag kan godtages. Ja, de opfordre faktisk brugerne til at tage aktivt del i dette Board's ve og vel.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-08-03 22:52

Ps. Hvis din smiley bliver accepteret bliver alle brugere orienteret via et tip fra Kandu.dk. Smiley'en kan så findes på : http://www.kandu.dk/dk/faq.asp#20 SAMMEN med de tegn (du har bestent) skal representere den.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : grausen

Dato : 12-08-03 22:28

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : MartinBT

Dato : 04-03-05 19:22

vil da lige sige hvis folk vil gå i gang med smileys selv har hephey lavet en god artikel omkring dette emne, de minder ikke 100% om dem her på kandu, meen med lidt kreativitet så mude man kunne få lavet nogle som sagtens kunne passe ind med de andre

og nårh ja et link : http://webmaster.hephey.dk/guide/63/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-03-05 19:27

Det var da et glimrende link MartinBT -> Tak for det

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : MartinBT

Dato : 04-03-05 19:29

Det var så lidt :)

Kommentar
Fra : MartinBT

Dato : 04-03-05 19:30

håber egentlig at det var lovligt at smide et link, er ny her og ved ik helt hvordan i opfatter "reklame"

Kommentar
Fra : MartinBT

Dato : 04-03-05 19:31

og endnu en ting, var det en god ide at smide det som et tip i denne kategori ?