/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
Hjælp !!!!!!
Fra : champ140
Vist : 600 gange
60 point
Dato : 10-08-03 18:47

Jeg ved ikke hvilken ben jeg skal stå på. For 12 år siden blev jeg skildt fra min da værende kone pga. hendes sygdom ( hun ville skilles.) Vi nåede at få en dejlig barn og jeg fik fælle forældre myndighed og forsørgelsepligt. ( drengen bor hos sin mor )
Jeg fandt en anden kvinde efter skilsmissen og har levet med denne kvinde siden. Mit barn kommer ind til mig når han ønsker dette og jeg har et kanon forhold til ham. Men så kom der en melding en dag fra min ex kone som fortalte mig at hun skulle til odense og gennem gå en stor opration oppe i hjernen, og der var store muligheder for at hun ville blive lam i den ene side og måske ville hun gå helt væk. Det sagde jeg til min nuværende kone og sagde at jeg så blev nød til at tage drengen ind til mig hvis det værste skulle ske. Men der kom så et svar ...hvis han skal ind til dig at bo må du søge en lejlighed så i kan bo der...Hvad gør man så...?????
For det første ved jeg ikke om han bare ( min søn ) kan flytte ind til mig hvis det værste skulle ske.. og så ved jeg ikke hvor hen, jeg er arbejdsløs håndværker og får kun understøttelse fra min fagforening, Jeg er ved at gå fra snøvsen, tænker og tænker , for jeg havde da ikke regnet med at min nu værende kone ville smide mig ud, da jeg jo ikke kan og vil give afkast på min eneste barn. Og hvad kan kommunen hjælpe med, har i ikke et par gode råd føler mig på bar bund og kan ikke se i hvilken retning jeg skal gå ..HJÆLP

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 10-08-03 20:05

Hejsa
Det er en kedelig situation du der er havnet i .....................
jeg synes du straks i morgen skal kontakte den kommune du bor i og få oplyst hvem du der har som sagsbehandler (alle har en sådan).
Få en tid hos ham / hende og få talt hele situationen igennem så du ved hvor du står med hensyn til økonomisk hjælp og bolig, hvis det værste skulle ske.............
Kontakt også statsamtet og få en snak med dem om hvordan du er stillet ang. forældremyndighed ,jeg tror nu ikke der vil være nogle problemer da du og din søn har et godt forhold og jævnlig kontakt.........
Prøv også at få en snak i gang med din nuværende kone, der må jo være en grund til hun reagerer som hun gør.................
Jeg håber det bedste for dig og din søn, samt din eks-kone.
m v h

Kommentar
Fra : barslev

Dato : 10-08-03 20:33

du skal tae en snak med komune og statsarmte som kan fortælle dig hvordan du står.Og med hensyn til hende du bor sammen med hun vidste at hun gik ind i et forhold hvor der var et barn,så hvis hun ik har hjerte på rette sted så find dig en lejlighed så er hun ikke værd at samle på

held og lykke fremover

du er velkomme til at skrive på min e-mail
bangbarslev@mail.tdcadsl.dk

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-08-03 20:36

Hej champ140

Jeg fatter det ikke!!! hvordan kan en kvinde, som du har boet sammen med i så mange år, bare afvise din søn sådan??!!! ....jeg føler med dig, for det må dælme være en svær én at sluge og også tackle.

Jeg kan næsten regne ud at din søn må være over 13 år?? I det tilfælde er der ingen problemer med, at han skulle kunne flytte ind til dig - både fordi din x-kone ønsker det men også fordi han, ifølge lovgivningen, selv kan bestemme hvem af forældrene han vil bo hos, efter det fyldte 13 år.

Økonomisk: så vil du få børnepenge fra moderen samt "børnechecken" fra staten.
Som enlig forsørger vil du få en rimelig boligsikring og gennem kommunen ville du sikkert kunne få et "bolig-garanteret-indskudslån" til en ny lejlighed, så økonomisk skal du nok kunne klare dig.

Som grausen skriver, er det en rigtig god ide at kontakte din sagsbehandler på kommunen, for du får brug for deres hjælp til en lejlighed samt råd og vejlledning. Kommunen har nogle akutlejligheder som de evt. ville kunne etablerer dig i, hvis der er nogen ledige.

Mht. til din nuværende, er jeg mundlam

// Toupie

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-08-03 20:59

Øh - hvordan har din nuværende kone det, sammen med din søn, har de det svært eller kan det være hun føler sig lidt udenfor, når din søn er der.
Emesen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-08-03 22:50

Nu stiller jeg et par spørgsmål:

Den lejlighed, som du og din nuværende kone bor i. Er det en fælles lejlighed? Står i begge på lejekontrakten?
Hvis I begge står på lejekontrakten, så kan hun ikke smide dig ud.

Du skriver også, at du til din nuværende kone har sagt, at du ville blive "nødt" til at tage drengen ind til dig. Er det noget du har drøftet med din eks-kone/din søns mor?

Hvis det er et ønske fra din eks-kone kan man ikke få en større tillid, end den hun nu giver dig.

Hvis I har fælles forældremyndighed er der ingen problemer i at din søn kan bo hos dig. Du har første prioritet, hvis det er det du ønsker.

Hvordan har din søn klaret det hos sin mor, som har været syg gennem længere tid?

Du skal bare vide, at det at blive forældre er den største gave, man kan få. Samtidig skal du tænke på din søn. Hvordan tror du ikke at han vil få det, hvis det værste skulle ske for hans mor?

Du bliver nødt til at tage en grundig snak med din nuværende kone. Hvis hun ikke kan forstå at du ønsker det bedste for din søn, som helt sikkert har det svært på grund af sin mors sygdom, så ville jeg ikke værdsætte det "venskab" med den kvinde.

Håber på det bedste for dig og din søn.

Man har kun sine børn een gang.

mvh ans

Kommentar
Fra : mango

Dato : 11-08-03 08:32

Har du børn med din nuværende kone? Hvis ikke, tror jeg ikke hun helt kan sætte sig ind i hvad det vil sige at have et barn! Jeg ville gøre alt for mit barn og jeg ville slet ikke spekulere på hvad jeg skulle gøre i den situation du måske kommer i! Jeg ville vælge mit barn...HELT SIKKERT ! Men det er mit valg , du vælger naturligvis selv.

Mange venlige hilsner
Sus

Kommentar
Fra : champ140

Dato : 11-08-03 08:43

Min nu værende kone og jeg har talt om det og virkeligt talt det i gennem, men der er ikke noget at gøre vi kan ikke bo her hos min nuværende kone, da hun ikke er til børn i den alder. Lejligheden står i hendes navn, vi har boet sammen i denne lejlighed i 9 år men det betyder tror jeg vel ikke noget, om hun kan sætte mig for døren. Min søns mor ønsker kun at vores fælles søn skal være hos hans far, hvis det værste skulle ske også om hun så skulle blive lam i den ene del af kroppen.
Så nu vil jeg op på vores kommune og få en sagsbehandler for der skal ske noget. Jeg tror ikke på at denne kærlighed hun måtte have til mig er så dyb som hun siger for jeg ville da ikke sende min kone ud på gaden hvis det var hende der skulle stå i sådan, som jeg gør nu.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 11-08-03 09:03

champ140

Jeg tror desværre du har ret i at hendes kærlighed ikke er så dyb, siden hun så let kan give slip på dig, og ikke engang vil give det en chance for at fungere.

Nu ved jeg jo ikke hvorlangt dig og din x-kone bor fra hinanden, men jeg syntes du skal finde en lejlighed i nærheden af hvor hun bor. Så skal din søn ikke skifte skole og kan stadig se sin mor ofte. Ingen børn bryder sig om når deres forældre er syge og slet ikke når det er så alvorligt som du fortæller.

Held og lykke på kommunen.

// Toupie

Kommentar
Fra : mango

Dato : 11-08-03 09:16

Nej den kærlighed bunder vist ikke så dybt..desværre ! Jeg kan se, at du faktisk selv har alle svarene, du havde bare brug for at få dem bekræftet..ikke sandt ?

Du ønskes al den held og lykke som findes..jeg synes du er en fantastisk god far og et menneske med et godt hjerte.

Mange venlige hilsner
Sus

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 11-08-03 09:16

champ140

Din nuværende kone er super egoist. Samtidig er hun måske jaloux. Du har noget, som hun ikke har. En søn, som holder af dig og som du holder af.

De eks kone har også gjort sig sine tanker, hvis det værste skulle ske. Hun ønsker at Jeres fællessøn skal være hos dig. Det har hun kun ønsket fordi hun ved, at der mellem dig og din søn, er et godt gensidigt forhold.
Du skal være stolt af at hun har tænkt sådan. Samtidig vil din eks kone sikkert have en afklaring før operationen, så hun kan føle en sikkerhed for at sønnen får det godt. Det vil være noget, der er meget vigtigt for hende at vide.

Håber på at du får tid til at tale med kommunen i dag. Det er en sag, der haster.

Ønsker kun det bedste for dig og din søn.

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-08-03 09:41

Jeg synes at du har en utrolig sød eks kone. For 12 år siden da hun ønskede skilsmisse p.g.a. sin egen sygdom, har hun tænkt på dig. At du skulle have lov til at få et andet liv mens det var muligt.

På nuværende tidspunkt er du i en meget svær følelsesmæssig situation. Det er helt sikkert at du har følelser for din nuværende kone. De følelser må da være dalet nu.

Måske har du selv haft svarene, men det gør ikke noget. Det er rart at have andre at "tale" med i sådan en situation.

Jeg ved kun een ting:" Hvis det var mig der stod over for det valg, som du står over for på nuværende tidspunkt. Så ville jeg ikke være i tvivl. Jeg ville vælge mit barn."

mvh ans

Kommentar
Fra : champ140

Dato : 11-08-03 09:48

Jeg har talt med min eks kone og sagt at hvis det værste skulle ske skulle jeg nok være der for vores fælles søn, for han skulle ikke andre steder hen, for som hun siger at vores søn elsker dig og vil ikke andre steder hen..
Ang. min nu værende kone tror jeg nok at hun er jaloux og ikke vil dele mig med andre, men hun sætter mig op i en hjørne hvor jeg er nød til at vælge og så vælger jeg mit eget kød og blod for da jeg ikke kan se drengen i et hjem, hvor han ikke kan trives ville jeg ikke kunne klare. Jeg sagde hvis hun blev lam måtte han komme ind til hende så tit han ville, og alt det er nok for meget for min nu værende kone, som hun siger ( du vukker din eks. kone i en ske ) og det kan jeg ikke se at jeg gør , for jeg mener jeg var med til at sætte ham til verden og det forpligter selv om man ikke er sammen, min / vores søn der sukkersyg og bøvler både med det og så sorgen om at han ikke ( måske ) skal se hans mor i værste tilfælde, jeg spørger mig selv om ...er det mig der er helt galt på den men det mener jeg ikke jeg er. Mine venner mener at jeg skulle se at komme væk da hun ( min kone ) ikke er helt rask i krydderen, andre kan se det men den der lever i en forhold som dette er nok altid den sidste der ser det. Men i skal alle have et STORT knus fra manden der ikke vidste hvilken vej han skulle slå ind.....Og så til sidst jeg håber ikke alle kvinder er sådan som min kone, for så ville der være mange ensomme sjæle i dette land, men jeg må se at komme væk,, NU en stooort tak til jer alle der ude og jeg vil ikke håbe at i kommer til at stå i sammen knibe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-08-03 09:55

Du er en god far. Drop din nuværende kone. Hun er uden hjerte.

Held og lykke fremover.

Du kan jo altid skrive om hvordan det går.

mvh ans

Godkendelse af svar
Fra : champ140

Dato : 11-08-03 10:06

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 11-08-03 10:29

Du har jo heldigvis et godt eksempel på at ikke alle kvinder er som din nuværende kone: Din ekskone!!
Og nej heldigvis findes der stadig flere varme og kærlig kvinder end det modsatte!!

Flot!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-08-03 15:03

champ140

Jeg er selv mor. Jeg ville gøre mig de samme tanker som din eks-kone. Det glæder mig at du vælger dit eget kød og blod. Samtidig ønsker jeg at den operation, som din eks-kone skal gennemgå vil lykkes.

Det er ikke alle kvinder, der er som din nuværende kone.

De bedste ønsker til Jer.

mvh ans

Kommentar
Fra : champ140

Dato : 11-08-03 15:27

Til ANS...
Takker for dine tanker, så er der der ordentlige menneskere til i nu...( smiler sødt )

Kommentar
Fra : champ140

Dato : 21-08-03 11:19

Nu har jeg en tid hos en rådgiver oppe på vores kommune og er blevet skrevet op til en lejlighed, og hvor var det dejligt at få hjælp med alle disse tanker man gik med . Min eks. kone ringede den anden dag og spurge om vores fælles barn havde et sted at bo hvis hun skulle blive lam eller dø, og jeg lovede hende at han kun kom et sted, og det var her hos mig og at han ikke kom andre steder, Man kan ikke svigte og må ikke svigte mennesker i en svær tid ,,men der er mennesker i dette land der kun har nok i sig selv som min nu værende kone,,, Spørgsmålet har man i alle disse år levet i en verden hvor man var blind og ikke kunne se hvad der for gik rundt om sig selv.
Men nu ser jeg frem til at bo med mit barn og give ham den kærlighed jeg ikke kan give ham her, for min nu værende kone vil ikke vide af ham og dette barn har aldrig gjordt hende noget.
MVH
champ140