/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO Comet
Fra : kennethschytte
Vist : 450 gange
5 point
Dato : 10-08-03 02:42

kan jeg godt godt køre til en forhandler/værksted og få fjernet begrænsningerne på min comet? Hvis man bliver stoppet af politiet kan de så godt se hvis de er pillet?? kommer den til at larme mere? dumme spørgsmål, men er en nørd til knallerter

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 10-08-03 03:36

Jeg tvivler på forhandleren/værkstedet vil gør det, men hvis du er et kendt ansigt eller bonkammerat med mekanikeren, så.....kan det jo godt være.

Den almindelige betjent kan nok ikke umiddelbart se den, men det er ikke et problem, for knallereten bliver taget med på stationen, hvor politiets mekaniker efterser den - og fjerner evt. ulovlige dele. Så kan du hente en "halv" knallert, sammen med et bødeforlæg. Sådan var det da jeg havde knallert i midten af '80'erne, men vil tro det stadig er praksis....

Jeg tror ikke der er så meget fokus på ulovlige knallertere mere. Knallerterne har ændret sig noget, bl.a. fra 4 til max. 2 gear, og tun dele er nok sværere at få fat i - og de unge mennesker idag er knap så fikse på fingrene som vi var.

/VMEK

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 10-08-03 11:02

øhh... du kan godt få din cykel forhandler til at fjerne begrænsningerne på din knallert.....det er de villige til stort set alle steder.. men ellers kan det jo ikke skade at spørge.... og panserne vil ikke kunne se noget udover farten... og jeg mener heller ikke at de kan høre det....

VMEK det der du skriver med at der ikke er så meget fokus på knallerter mere er noget pis.... politiet har for ca. et halvt år siden fået offroad mc´er til at efter sætte for hurtige knallerter..... og jeg tror alsår ikke at der bliver lavet 2 gear knallerter mere.... men derimod 6 gear.. og tun dele er da noget af det nemmeste at få fat i.....

--zeck-

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 10-08-03 11:02

øhh... du kan godt få din cykel forhandler til at fjerne begrænsningerne på din knallert.....det er de villige til stort set alle steder.. men ellers kan det jo ikke skade at spørge.... og panserne vil ikke kunne se noget udover farten... og jeg mener heller ikke at de kan høre det....

VMEK det der du skriver med at der ikke er så meget fokus på knallerter mere er noget pis.... politiet har for ca. et halvt år siden fået offroad mc´er til at efter sætte for hurtige knallerter..... og jeg tror alsår ikke at der bliver lavet 2 gear knallerter mere.... men derimod 6 gear.. og tun dele er da noget af det nemmeste at få fat i.....

--zeck--

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 10-08-03 11:34

VMEK > Der har aldrig været mere fokus på ulovlige knallerter/scootere end der er nu! De laver jo disideret razziaer rundt omkring, hvor de stopper ALT hvad der bare ligner en knallert eller scooter, uanset om de kører 20 kmh eller 140 kmh ! Og det sidste nye påfund er at de fleste politibiler er ved at blive udstyret med et mobilt rullefelt, så politiet lige kan smide knallerten/scooteren op på den og se præcis hvor hurtigt den kan kører og hvor mange hk den har osv. !

Og politiet gider ikke selv at rode med knallerter/scootere mere, de kigger bare lidt på den og hvis de har den mindste mistanke om at noget er galt, ringer de efter falck som kommer og henter den, og det skal lige siges at falck ikke er billige at få ud og hente den + arbejdsløn!

Kommentar
Fra : BuLLeFaR

Dato : 31-08-03 09:18

I en bestemt del i byen Glostrup (hvor jeg bor), Hvissinge, der er der kommet nærpoliti, som skal fange alle de ulovlige scootere. Panserne gémmer sig ude i buskene, og når de kan høre en kommer de ud og truer med deres stav. og de tjekker kun kørekort, og forsikring, ikke om den er tunet, men de tager den med alligevel på stationen.. Lige meget hastigheden. På ÈN aften blev der taget 38 scootere med på stationen, og jeg kender ihvertifald 10 af dem. Den ene af dem var en sonic med 47,6, Tun Variomatic, begrænsningerne fjernet, og det vildeste.. Lattergas.. Han havde lige sat det på, og skulle prøve det.. så stod panserne der.. MAX Surt