/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Besøgstæller
Fra : nilsen
Vist : 572 gange
50 point
Dato : 09-08-03 07:04

gd
Jeg ønsker at indsætte en besøgstæller på min hjemmeside.
Når jeg benytter den facilitet i fp, vises den som ordet "besøgstæller" i index filen, hvilket jo er korrekt, men i en browser skulle jo tælleren vises, men her står også ordet "besøgstæller". Hva gør jeg galt??.
Nilsen

Kommentar
Fra : andersjensen

Dato : 09-08-03 07:09

Det kræver kode i asp, php eller cgi for at det vil køre. Denne lægger du som som et indlejret objekt i din html kode og så fungerer den.
Ellers find en udbyder af tællere, der får du en kode du bare kan sætte ind på din side og det fungerer som regel med det samme.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-08-03 08:01

Her er en liste over nogle gratis besøgstællere : http://teknikogsjov.gilau.dk/webdesign/gratis-counter.asp

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 50 point
Dato : 09-08-03 10:39

besøgstælleren kan først ses når siden er uploaded. Hvis det stadig ikke virker, bør du kontakte din udbyder og hør om han kan stille en til rådighed (de fleste udbydere har sine egne tællere som de stiller gratis til rådighed)

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 09-08-03 12:54

Udbyderens server skal have en frontpage extention installeret. Det har de fleste, men der skal ofte betales for servicen. Du skal således ikke foretage dig andet end at indsætte tælleren på din hjemmeside, så er det op til udbyderen (og evt. din pengepung) at få det til at virke..

Kommentar
Fra : nilsen

Dato : 09-08-03 20:49

gdi
Jeg forstår fakstisk ikke dette.
I FP2000, som jeg bruger, har man mulighed for at indsætte en tæller, via indsæt menuen. Man kan vælge mellom 4-5 forskellige udgaver, og deretter klikke ok. Besøgstæller (ordet) vises så i fp, men fp skal jo selv sætte ind de riktige koder,(tags) slik at man i browseren (internet explorer) kan se den grafiske udformede tæller, det skulle ikke være nødvednig at finde en tæller på internettet når muligheden gis i front page???.
Nilsen

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 09-08-03 23:49

jo, det er rigtigt nok. FP's besøgstæller virker ikke hos alle, hvis man ikke har uploaded med Frontpage Server Extensions. Det vil sige at din udbyder skal kunne tilbyde det, og samtidig skal du have det tilmeldt hos din udbyder.

Kommentar
Fra : nilsen

Dato : 10-08-03 00:07

gdi
Ok, det forstår jeg, men den skulle vises i min lokale browser, ikke?
Nilsen

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 10-08-03 10:16

nej, den vises først når den er uploaded. d.v.s. at du uploader og går så ind på nettet og finder siden, og vupti - der står den. Men den vises stadig ikke i dit lokale websted -altså når du sidder offline.

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 10-08-03 11:17

Frontpage server extention er et lille program (ASP) , der skal ligge på udbyderens server. Dette program aktiveres og øger værdien i en tællervariabel og siden sendes til den der har klikket på linket.
Dette program ligger normalt IKKE på den computer, der benyttes til at fremstille siden, derfor ses det ikke når du tester siden. Den ses først når du efter uploadning selv henter den hos udbyderen, hvis denne har server extention liggende.

Godkendelse af svar
Fra : nilsen

Dato : 10-08-03 17:33

Tak for svaret catbody.
Den forstår jeg. Desv. ser det ikke ud til at det virker hos tdc, så får jeg finde en annen tæller.
tks agn.
Nilsen

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 10-08-03 17:42

takker for points.
så vidt jeg husker har tdc en tæller som du kan downloade

Kommentar
Fra : nilsen

Dato : 11-08-03 07:13

tks
det må jeg undersøge.
Nilsen