/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Netværk gennem router
Fra : Yahrii
Vist : 374 gange
50 point
Dato : 10-01-02 00:59

Jeg har to computere direkte tilsluttet speedstream 5711 routeren fra tdc proaccess dvs. de begge har adgang til internettet. Den ene kører 98, den anden XP. Jeg vil gerne have de to computere til at 'netværke' gennem routeren, men har ikke haft held med det endnu. Jeg har prøvet at bruge netværkswizarden fra XP, hvilket resulterede i at de to computere kunne se hinanden, 'men ikke connecte'. Efter en genstart kunne de heller ikke se hinanden mere. Før i tiden kørte jeg W98 på begge og fik det til at virke nogenlunde. Nogen forslag?

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 60 point
Dato : 10-01-02 01:22

"Yahrii" <Yahrii.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:GH4%7.12745$aS.1723023@news010.worldonline.dk...
> Jeg har to computere direkte tilsluttet speedstream 5711 routeren fra
> tdc proaccess [cut] Nogen forslag?

"Standardindstillinger" på begge maskiner ("Hent automatisk en IP-adresse")
er nok.
Din router har indbygget DHCP, så de får tildelt en ip-adresse i samme
subnet - så du behøver faktisk kun at installere fil- og udskriftdeling og
placere dem i samme arbejdsgruppe (men forskellige navne) så burde du have
kontakt - både imellem maskinerne og til nettet.

/Chr

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 10-01-02 08:18

Hej Yahrii

Jeg tror du kan drage stor nytte af følgende Link :
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-02 22:46

Det fungerende ikke for mig. Ved at bruge den indebyggede automatisk (i xp)
kunne bægge computerne komme på nettet, men de kunne ikke se hinanden eller
kommunikere. Det kunne de da jeg manuelt installerede netbois/IPX,SPX
Har andre tilsvarende erfaringer??

Helge

"Christian Mygind" <mygindFjErN@c.dk> wrote in message
news:a1imtn$s7$1@sunsite.dk...
>
> "Yahrii" <Yahrii.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:GH4%7.12745$aS.1723023@news010.worldonline.dk...
> > Jeg har to computere direkte tilsluttet speedstream 5711 routeren fra
> > tdc proaccess [cut] Nogen forslag?
>
> "Standardindstillinger" på begge maskiner ("Hent automatisk en
IP-adresse")
> er nok.
> Din router har indbygget DHCP, så de får tildelt en ip-adresse i samme
> subnet - så du behøver faktisk kun at installere fil- og udskriftdeling og
> placere dem i samme arbejdsgruppe (men forskellige navne) så burde du have
> kontakt - både imellem maskinerne og til nettet.
>
> /Chr
>

Kommentar
Fra : Yahrii

Dato : 11-01-02 00:22

Jeg slettede alle protokoller og kørte xp wizarden igen, hvilket ikke umiddelbart hjalp. Af en eller anden grund så virker det nu efter jeg har genstartet et par gange, efter installation af programmer.hmmmmmmmmmm........

Tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : Yahrii

Dato : 11-01-02 00:23

Tak for svaret Christian Mygind. Det er jo ganske rigtigt