/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
sibutramine??
Fra : sannepande
Vist : 2881 gange
100 point
Dato : 07-08-03 18:15

i reductil er der 10 mg sibutramine hydrochloride. Jeg har købt et andet mærke slankepiller med kun 5mg sibutramine hydrochloride, kan man tage en morgen og en aften, eller skal man have de 10 mg samlet for at det har en slankende effekt. Alle steder om dette stof står der at man skal starte med 10 mg, og herefter trappe op til 15 mg???, men jeg kan ikke finde informationer om disse 10 mg kan deles op over en dag?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 08-08-03 01:23

Allerførst.. Du er klar over at indhold af sibutramin kun anbefales når vægten/fedmen er i en klasse hvor den udgør en helbredsrisiko?
Læs også her - Ønskes forbudt i USA: http://personalinjurylawpage.com/downloads/meridia-consumer-petition.pdf
og her: http://www.berkshire.nhs.uk/priorities/003docs/ba_policy_24.pdf
Af den engelske fremgår det at brugen, i sammenhæng med visse andre sygdomme, kun bør ske efter lægens anvisning og under kontrol.
Derfor Sanne - Mit svar er - Tal med lægen!!

mvh
Jens

Kommentar
Fra : sannepande

Dato : 08-08-03 10:13

lægen vil IKKE give mig dem, selvom min bmi er 31, og jeg har et helbred som godt kan klare dem...(har fået dem for 1 år siden hvor jeg tabte 20 kg), men efter at have været gravid er jeg bare blevet fed igen...så lægen er udelukket:)

Kommentar
Fra : sannepande

Dato : 08-08-03 10:15

det er min nye læge som ikke vil give mig pillerne, hun er imod den slags..der hvor jeg have læge (i min gamle by) var der ikke et problem..jeg har ingen sygdomme, og ikke for højt blodtryk....

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 08-08-03 12:30

Denne undersøgelse taler om en daglig dosering. Jeg antager at det må være morgen, således at den sultdæmpende virkning (nedsat serotonin produktion) holder over dagen. Så det ville jeg nok holde mig til.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=10102256&dopt=Abstract

hvad med de øvrige indholdsstoffer? Er du tilstrækkeligt informeret der?

Jeg er enig med din nye læge... Efter min mening er stoffet velegnet til dyr.. Fordi det er den "dyriske" naturlige sult, der nedsættes. - Bare min mening

mvh
Jens

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 100 point
Dato : 08-08-03 12:36

Ups her var en doseringsinformation...
For oral dosage form (capsules):
For weight loss:
AdultsAt first, 10 milligrams (mg) one time a day, usually in the morning. Your doctor may increase or decrease your dose if needed. However, the dose is usually not more than 15 mg a day.
ChildrenUse and dose must be determined by the doctor.

En gang om dagen - Morgen

Missed dose - If you miss a dose of sibutramine and you remember it within 2 to 3 hours, take it as soon as possible. If you do not remember the missed dose until later, skip the missed dose and return to your regular dosing schedule. Do not double doses.

Altså hvis du glemmer en i mere end 2-3 timer, så spring den over den dag, så du ikke bliver overdoseret den næste morgen.

Godkendelse af svar
Fra : sannepande

Dato : 08-08-03 12:53

Tak for svaret JensT. Jeg prøver at nøjes med en om dagen indtil de er brugt op, og husker så at købe 10 mg bagefter:)...Jeps min dyriske sult skal HELT sikkert stilles;)

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 08-08-03 13:12

Du kan også tage 2 om morgenen så får du jo de 10mg. Men selvfølgelig, hvis det viser sig at det virker fint med de 5 så bliv dog ved det.

Hold øje med blodtrykket - I øvrigt, du nævnte at det var i forbindelse med en graviditet du har taget på igen - Ammer du? - Hvis du gør, er det så ikke en god ide at vente til du ikke ammer mere?.

Held og lykke med det - Hurra for DEN dyriske sult

mvh
Jens

Kommentar
Fra : sannepande

Dato : 08-08-03 13:23

tak, jeg starter med 5 mg, og ser så om jeg kan trappe op..Jeg ammer ikke mere, min søn er lidt over 1 år, men jeg er stadig ikke blevet tyndere...men trak for svaret alligevel;)

Kommentar
Fra : rene_jensen

Dato : 23-09-04 19:21

Hej

Er der nogle af jer der har erfaring med selv at købe Reductil på nettet.
Jeg har i flere måneder købt dem på http://www.europeanrxdrugs.com
Der plejer ikke at være problemer med dette.
Denne gang fik jeg dog et brev fra Told og Skat
De skrev til mig at de ville kontakte mig inden for kort tid.
Men har jeg noget at være urolig for?

/René

Kommentar
Fra : sannepande

Dato : 24-11-04 14:07

hej rene. Det er sikkert for sent, og du er allerede blevet kontaktet..Jeg tror ikke at du skal være bange, Told og skat tager stikprøver engang imellem. De fortæller dig at du ikke må indføre pillerne i dk...

Kommentar
Fra : rene_jensen

Dato : 24-11-04 14:23

Hej Sanne
Hvorhenne køber du dine?

/René

Kommentar
Fra : sannepande

Dato : 24-11-04 17:06

hejsa..Nu har jeg lige født, så jeg har ikke haft dem siden jeg belv gravid november sidste år..Men jeg bruger/brugte:
http://www.onlinepharmacy.com

p.s. hvad sagde told og skat?