/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Vedhæftet fil bliver bare en rød firkant~
Fra : Ammitz
Vist : 673 gange
75 point
Dato : 07-08-03 12:20

Når jeg sender Mail med vedhæftede GIF filer til en kunde, får han kun nogle firkanter med røde kryds. Det samme sker, når jeg sender filerne som indsatte billeder.
Hvad er der galt med hans opsætning? - hvad kan han gøre, for at modtage mine filer?
Det er nogle filer jeg ofte sender til kunder, - filerne viser et produkt, - og jeg har ikke tidligere værest ude for, at nogen havde problemer med at se det fremsendte.
Er der et kvikt hoved' som hurtigt kan løse kundens og dermed mit problem?
Ammitz

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-08-03 12:27

Det er fordi I ikke har et program som kan åbne GIF filer... eller allokeret hvilket program, som skal åbne GIF filer.
Prøv at installere dette lille program, det er for mig uundvær'ligt og kan 117 fil formater.

IrfanView http://www.irfanview.com/

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-08-03 12:28

NB: Med IrfanView bør du gemme dit GIF billede som JPG da din webbrowser kan åbne disse. Så kan dem i den anden ende med garanti se dit billede.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 07-08-03 12:31

Jeg kan desværre ikke sætte de rigtige betegnelseer på dit problem (uerfaren), men jeg havde samme problem. En bekendt med forstand på disse sager fortalte mig, at det var min sikkerhedsopsætning der gjorde det. Han rettede det, og nu fungerer det igen.

Spørg din kunde om han fornylig har fået, eller selv har ændret noget, så kunne miseren ligge der.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 07-08-03 12:36

Send dem som PDF fil istedet for.
Så har du ikke problemet, og "kunden" kan ikke rette i det du har fremsendt.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-08-03 12:43

-> thulin
Hvis det sendes som PDF skal man ha' Adobe Acrobat Reader installeret, den kan gratis hentes på http://www.adobe.dk/products/acrobat/readstep2.html

Ram kan ha' ret i at det kan være din opsætning af mail programmet (sikkerhed), men her må jeg også melde pas.

Filformatet JPG kan eller bør kunne ses af alle.

Søren

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 07-08-03 12:43

explorer 6 gør som standard at man ikke modtager vedhæftede filer - explorer - funktioner - internetinstillinger - sikkerhed - fjern markering tillad ikke at vedhæftede osv. - så kan der modtages vedhæftede filer

frostys say have a nice day

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-08-03 12:56

Hej frostys
Du glemte lige Brugerdefineret niveau... knappen i din beskrivelse
og så hedder den vist Filoverførsel = Aktiveret

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-08-03 13:41

Helt præcis er det Outlook Express 6, der som standard
er sat op til at afvise vedhæftede filer, som kan tænkes
at indeholde virus.

Så i princippet er det ikke alle vedhæftede filer,
der afvises.
Men i praksis kan alle filer selvfølgelig tænkes at
være virusbefængte.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-08-03 14:11

Hej Rellom
Du har ret, den er godt nok ikke aktiveret hos mig, sikkert fordi jeg har opgraderet.
Points til dig
Stien er:
* Outlook Express
* Funktioner...
* Indstillinger
* Fanen Sikkerhed
* Fjern fluebenet i "Tillad ikke, at vedhæftede filer, der muligvis kan indeholde virus, gemmes eller åbnes"
Så lærte jeg også lidt i dag
Søren

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-08-03 14:39

Hej Søren

Tak for pointene.
Men jeg tror nu ikke, det løser problemet i Ammitz tilfælde.
For så burde hendes kunde jo have problemer med andet
end gif-filer.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Bruxelles

Dato : 28-08-03 11:24

Hej Ammitz
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig,men har selv fået samme problem som din kunde
Jeg har sendt og modtaget læssevis af clipart og animationer og lige pludselig modtager jeg disse små røde kryds og hvad jeg sender kommer også frem på samme måde.Hvis jeg sender til mig selv ,er alt i orden. Kan det tænke sig at det er "Norton" der er problemet.
Hilsen Bruxelles.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-08-03 12:01

Jeg tror det ikke.
For jeg har ingen problemer med at sende og modtage vedhæftede filer.
Og jeg har Norton Antivirus (Norton SystemWorks) installeret.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 28-08-03 19:43

Hej allesammen.
Endnu er ingen af jeres svar kommet mig til hjælp, - men måske er der stadig een som sidder med "Esset" i ærmet og kan give os alle med problemet den rette løsning.
Taknemmelig hilsen fra Ammitz
birgit@kj-offset.dk

Kommentar
Fra : Bruxelles

Dato : 31-08-03 18:55

Hej her er Bruxelles
Endelig har jeg løst min problem med at sende animationer,billeder o.s.v.( og modtage)
Ammitz sig til din kunde at han skal tillade cookies på nederste stufe.Bedre kan jeg desværre ikke forklare det Min computer har ikke dansk tekst så jeg oversætter bare direkte fra det tyske. Håber det hjælper

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 31-08-03 20:41

Hej Bruxelles
Jamen hvor finder du "tillad cookies" du skriver nederste trin - men hvad er stien til dette nederste trin?
Ammitz

Kommentar
Fra : Bruxelles

Dato : 31-08-03 22:18

Hej Ammitz
Jeg prøver,men er ikke rigtig klar over hvad det hedder på dansk
1. Start 2. Indstillinger (Einstellungen)
3. Systemsteuerung (direkte oversat er det systemstyring,men det hedder det nok ikke)
4. internetforbindelser
5. Datenschutz (må være daten-beskyttese- symbol "et øje" )
Så skulle du være der. (der er en "dims" du kan skyde op og ned)
Undskyld Jeg er hel flov over jeg jeg ikke kender dansk computersprog

Hilsen Bruxelles.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 01-09-03 10:42

Tak for dit svar Bruxelles, - men jeg beklager at heller ikke dette hjalp.

Ammitz