/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Formater Hd
Fra : hamsjelv1
Vist : 344 gange
50 point
Dato : 05-08-03 23:23

Hvordan formater/sletter jeg en Hd. som er på 40Gb HELT..... Selv om jeg har formateret, kørt fdisk er der ikke 40Gb til rådighed, der er altid lidt som ikke kan slettes, tror nok at det er det som kaldes for mirror/spejl. Er der nogen der ved og kan hjælpe mig med det, evt. om jeg skal have et specielt program til det. Sådan at jeg får en Hd på 40Gb..........

Kommentar
Fra : hamsjelv1

Dato : 05-08-03 23:25

P.s jeg kører Win2000.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 05-08-03 23:31

Hvad er lidt? (som ikke kan slettes)

Hvor megen plads mangler du?

Har du slettet alle partitions?

Er der tomt (ingen partitions osv.), når du vælger [4] i fdisk?

Hvor mange BAD sectors har du? Efter fdisk? Efter format?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : NeoNmaN

Dato : 06-08-03 02:00

du smider din Win2k cd i dit drav booter op på den og så følger du bare MS´s gouide ;) til du kommer til et sted hvor du kan geninstall windows ;) og der velger du at du gerne vil slettet din partison og så laver du den igen og så formater du den ;)

held og lykke

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 06-08-03 06:23

Hvis alt andet fejler, så kan du benytte en utility jeg har gemt fra "gamle dage". Du ved, da NT var nyt, da Win95 var nyt, da DOS 6.22 var det nyeste, og man af og til ikke kunne slette NT partitioner med fdisk fra DOS 6.22.
Programmet kaldes ClearMBR.exe, og kan hentes på http://download.3iii.dk/dostools. For at benytte dette værktøj, så skal du være startet op i DOS, evt. via en DOS bootdiskette.

Bemærk: at Win2k godt kan lide at gemme en bid på ca. 8Mb som tilsyneladende ikke bliver benyttet. Dvs. det bliver benyttet til et eller andet, så det SKAL være der, hvis du fx. kun kører NTFS på din disk.

mvh. Per

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-08-03 18:29

Hvis du vil have fuld udnyttelse af dine harddiske, kan du bruge programmet Partition Magic 8 til ca. 600 kr.
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-08-03 10:59

Nede i bunden af siden>

WIPE OUT : as the name implies, this utility will absolutely WIPE your hard drive. For those times when an industrial strength cleaner is needed to remove any pesky files Fdisk may have left behind. A readme file is included in the zip file. WARNING...WIPE OUT will remove ALL data from the Hard Drive.

http://www.lurkhere.com/~nicefiles

Manse9933

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 08-08-03 11:23

Du skal være opmærksom på at nogle producenter er lige "opfindsomme" nok, når de angiver kapaciteten af harddisken.

Hvis harddisken har en kapacitet på 40000 Mb, kan producenten godt finde på at skrive at det er en 40 Gb harddisk, men 40000 Mb er ikke det samme som 40 Gb, idet 1 Gb = 1024 Mb - så i dette tilfælde vil det give 39,06 Gb.

Måske derfor du ikke kan "finde" alle 40 Gb.

Har du kigget i BIOS ? Hvor mange Gb finder den ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 10:17

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : hamsjelv1

Dato : 11-07-04 17:22

Tak for svaret molokyle.