/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
retten
Fra : champ140
Vist : 412 gange
20 point
Dato : 05-08-03 12:34

Her er et lille spørgsmål som jeg ikke kan finde et svar på¨...???
Hvis man skylder en bank penge i en anden by.Og de vil kalde en i retten, bliver det så ikke den by man nu bor i hvor de kalder en i foderetten

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 05-08-03 13:40

Du tager fejl, Retten i den by hvor den forurettede part bor skal behandle sagen, fex. bor du i københavn, men har brudt loven i aalborg er det retten i aalborg der skal tage stilling til skyldsspørgsmålet- hvis du har fulgtn med har der været flere sager af denne art.

Kommentar
Fra : champ140

Dato : 05-08-03 14:07

Oki..men bliver man ikke kaldet i foderetten i den by hvor man bor...:)
Eller skal man til at begive sig ud på en rejse for at komme i foderetten

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 05-08-03 16:52

Du er nok nødt til at sadle muldyret og begive dig ud på en vandring )

mvh ole

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 05-08-03 17:56

champ 140. hvorfor blir du ved med at spørge-er du i tvivl så ring til retten__du har fået svar:))

Kommentar
Fra : bdg

Dato : 05-08-03 18:03

hej champ140

du bliver kaldt i retten i en anden by, hvis det er inden for retssystemet, men ikke hvis det er fogedretten. Sagen bliver givet til en advokat i den by du bor i (fra den advokat som har sagen for kreditor).

BDG

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 05-08-03 18:04

Ser lige at det er foderetten (hvad det så er) og ikke fogedretten.

Kommentar
Fra : champ140

Dato : 06-08-03 08:33

Tak til alle ...