/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Hvidløgs granulat - hvad kan det bruges ~
Fra : jysch
Vist : 642 gange
100 point
Dato : 04-08-03 20:08

Jeg har fundet en 5 - 6 gamle glas hvidløgs granulat, de er så gamle at jeg ikke vil bruge dem i husholdningen, men der er måske andre muligheder for anvendelse - det er jo en del at smide ud.

Måske har nogen erfaring med det - måske ukrudt, utøj eller lignende.

Mvh Jysch

Kommentar
Fra : brianbent

Dato : 04-08-03 20:15

der sku efter sigende være en hel del insekter der ikke kan lide lugten af hvidløg, gulerodsfluer bla. og så holder det jo også vampyrer væk *ss*

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 04-08-03 20:31

Nu tror jeg ikke at vi har nogen vampurer her, så det er nok ikke lige aktuelt

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 04-08-03 20:31

Nu tror jeg ikke at vi har nogen vampurer her, så det er nok ikke lige aktuelt

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 04-08-03 23:49

Det er godt til at holde den frygtede skovflåt væk, men det kræver jo at man har en hel del af det eller smører det på sig når man går i haven

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 05-08-03 08:01

Bland det op i vand, filtrer det efter en dags tid og sprøjt det på dig når du er udenfor - bekæmper både myg og skovflåt.

Kommentar
Fra : bludie

Dato : 18-11-03 22:29

stø det ud hvor der er myrer f.eks. i drivhus eller der hvor myrene kommer ind ihuset

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 25-04-04 17:32

Prøver at forøge pointene for måske at få et mere brugbar svar.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 26-04-04 09:19

du kan også strø det under dine roser..

Accepteret svar
Fra : rosekamp

Modtaget 100 point
Dato : 03-05-04 17:51

Med hensyn til at de måske er for gamle skal du tænke på, at det jo er tørret granulat og derfor har en temmelig lang levetid. Så medmindre det lugter af muldjord, fejler det sikkert ikke noget. (tænk ikke så meget på sidste salgsdato).

Har du prøvet om det smager dårligt eller...? Du kunne evt. prøve at blande det i lidt smør, lade det trække natten over, og så se om det smager ok.

Rosekamp

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 03-05-04 20:55

Hej Rosekamp!

Mener du jeg kan bruge det til hvidløgssmør?????

Mvh. Jysch

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 07-05-04 13:21

Det gør jeg altid, hvis jeg ikke lige har tid til at presse noget hvidløg. Jeg bruger det også i Tzatziki, dip og al anden madlavning, hvor jeg ellers ville have brugt frisk hvidløg.

Rosekamp

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 10-05-04 11:18

Tak for svaret rosekamp.