/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
mc til 8-10.000 kr. - hvilken????
Fra : mrkandu
Vist : 329 gange
60 point
Dato : 04-08-03 19:46

Hej allesammen! Jeg vil gerne købe en "gammel" mc (10-20 år), men ANER ikke hvilken...

Er der nogen motorcykel-kendere der kan fortælle mig hvilken mc, der kunne være god at ofre 8-10.000 kr på som en begynder-mc?? Den behøver ikke være HELT langsom og grim, og må da også gerne være god at køre på (og helst billig at have)....
Hvilket mc-mærke er driftsikkert, og har god kvalitet??

Jeg har allerede fået foreslået suzuki 450 og gsx 250, så dem behøver i venligst ikke foreslå mig!!(medmindre i mener at det lige præsis er en af dem som jeg skal købe, så må i gerne skrive det...)
Jeg håber i kan hjælpe mig... På forhånd tak...
MVH Lars

Kommentar
Fra : yossarian

Dato : 17-08-03 17:55

Køb en BMW fra 70'erne R60 eller R75 bør være til at komme i nærheden af. Selvfølgelig må du være indstillet på at ofre noget vedligeholdelse og reparation på sådan en svend men det er kram som intet andet fra den tid og så er de stadig nemme at få reservedele til. Dertil har de gode køreegenskaber (måske lige bortset fra -/5 modellerne der havde en kort bagsvinger) og godtnok er motorerne ikke racerer men sikke en gangkultur sådan en har.

Jeg ved godt den er ældre end dine 10-20 år men BMW er tidsløse og holder du den pænt kan du altid få pengene hjem igen.

Tidligere BMW R60/8 ejer (snøft)

Mvh Jørgen

Kommentar
Fra : trofazt

Dato : 20-08-03 16:05

Hejza Lars

Det kan være meget svært at finde den helt rigtige, men prøv at købe den blå avis, eller gå ind på www.dba.dk !!
Nu har du jo ikke skrevet hvor gammel du er, der er jo kommet den 34 hk. regel for nogle år tilbage !!
Men hvis du er over 21, og skal have en billig og driftsikker mc, så er der mange muligheder...
Et par gode eksempler...

Honda fra 400 cc og opefter, sørg for at det er en 4 cyl.
Kawasaki Z-modeller fra 400 cc og opefter, også 4 cyl.
Suzuki GS-modeller fra 400 cc og opefter, også 4 cyl.

Det er nogle gode og driftssikre mc'ere, men skal selvfølgelig vedligeholdes pga. deres alder.

Mvh. Carsten