/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Kender nogen Panasonic DMC-FZ1 ???
Fra : mortenhojlund
Vist : 230 gange
200 point
Dato : 04-08-03 18:58

Jeg er pt i Bangkok og har mulighed for at koebe ovenstaaende kamera til ca. 3000 kr incl 16 MB SD-kort... Kender nogle pris i DK samt fordele ulemper med dette 2 MPixel, 35-420mm (12 x optisk zoom...!!!) Leica-optik kamera ????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-08-03 19:29

Her er omtale af apparatet på: http://www.dpreview.com
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Panasonic/panasonic_dmcfz1.asp
Jeg kan ikke finde prisen i DK.
Det ser ud til at være et godt camera, men alt efter hvad du vil bruge det til, bør det nok ikke være mindre end 2mpix
På en norsk site er et andet Panasonic omtalt:
http://www.digit.no/Tester/panasonic_lc5/lumix_lc5_intro.htm
Dette har ikke så meget zoom men 4mpix
Heller ikke dette kan jeg find prisen på i DK
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-08-03 19:36

Husk lige at det er i en foto-forretning man køber camera.
Emesen.

Kommentar
Fra : henrik59

Dato : 23-08-03 18:31

Jeg har haft et FZ1 i nogle måneder, og er godt tilfreds. Købte primært kameraet pga. den imponerende zoom. Billedkvaliteten er god, men kan dog ikke helt hamle op med mit IXUS 400. Og det er ikke bare pga. de flere pixels. IXUS'en har en mere sikker eksponering under vanskelige forhold, og farvebalancen er også marginalt bedre.
Men jeg tvivler på, at man i prisklassen kan få et 2 Mpixel kamera, som er mærkbart bedre end FZ1'eren. Og da slet ikke med den optik. Jeg er ikke stødt på noget. Og jeg har studeret rigtigt mange tests.
Merlin har ofte dette kamera på tilbud til 3995.