/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Hvilken mc til 8-10.000 kr.????
Fra : mrkandu
Vist : 1341 gange
100 point
Dato : 04-08-03 18:07

Hej allesammen! Jeg vil gerne købe en "gammel" mc (10-20 år), men ANER ikke hvilken...

Er der nogen motorcykel-kendere der kan fortælle mig hvilken mc, der kunne være god at ofre 8-10.000 kr på som en begynder-mc?? Den behøver ikke være HELT langsom og grim, og må da også gerne være god at køre på (og helst billig at have)....
Hvilket mc-mærke er driftsikkert, og har god kvalitet??

Jeg har allerede fået foreslået suzuki 450 og gsx 250, så dem behøver i venligst ikke foreslå mig!!(medmindre i mener at det lige præsis er en af dem som jeg skal købe, så må i gerne skrive det...)
Jeg håber i kan hjælpe mig... På forhånd tak...
MVH Lars

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-08-03 19:01

Det er altid svært, når man første gang skal købe et køretøj. Der er flere ting der spiller ind. Den skan være smart, hurtig, holdbar, let at reparere, billig i drift, billig i indkøb og ikke alt for gammel - jeg kender det godt, men det er faktisk umuligt at finde sådan en. Du er nødt til at sætte nogle realistiske krav til dit køb og så gå ud fra det.
Smart og hurtig = mange penge.
Billig i indkøb og billig i drift = ikke så hurtig og smart men en standard maskine.
Jeg kender ikke de forskellige mærker i dag, så det er bare en almindelig betragtning.
Emesen.

Kommentar
Fra : Myrhoej

Dato : 05-08-03 09:37

Hejsa!
Tjae, egentlig ville jeg også have foreslået en gs400/gsx400.....jeg startede selv på såden en i sin tid; og den er bare fin,god og pålidelig.
Ellers vil jeg foreslå lidt i samme boldgade: honda cb 400N..alternativt en cb250. Kender flere der har haft nogen....skulle være ok.
Det må være muligt at hitte sådan nogen privat så prisklassen passer. Husk når du kikker at det ikke gør så meget at den skal males.
Har iøvrigt lige set et par stykker i dba til ca. 12000

Myrhøj

Kommentar
Fra : larshansen1

Dato : 05-08-03 12:40

mange tak Myrhøj!

Kommentar
Fra : Martin_SJacobsen

Dato : 14-08-03 11:21

Et andet alternativ kan være Yamaha XS400. Har selv én af slagsen, og med en kåbe monteret blev det en hel lille frækkert... Selvom den ikke er helt ung (midt 80'erne) kan den alligevel rykke 0-100 på ca. 6 sekunder, købte den (med familierabat) for 10.000,- Benzinøkonomien er også god, har målt den til 22,5 km/L...
Martin J

Kommentar
Fra : hawkeye

Dato : 26-08-03 01:07

Du skal ikke kigge så meget på mærke men på ejeren, der er ikke ret mange "dårlige" cykler, alle udfylder et behov. Er du førstegangskøber så hold dig under 650 og tag en kammerat med teknisk snilde med dig, uvidenhed er ingen skam, dumhed er. Evt. kan du alliere dig med den lokale mc-smed, han hjælper nok gerne en fremtidig kunde Gå på nettet for at tjekke reservedelspriser, tandhjul, bremseskiver og andre sliddele, så vidt jeg er Honda eksempelvis dyrere end gennemsnittet, no offence.
Niels