/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kuglegrill - Weber vs Landmann
Fra : jko
Vist : 1423 gange
100 point
Dato : 04-08-03 10:29

Hej
Vi overvejer at udskifte vores traditionelle box-grill med en kuglegrill !
Elgiganten har i denne uge en Landmann kuglegrill til 99 kr og det er MED askeopsamlingshylde !
Det er jo BETYDELIGT billigere end en "tilsvarende" Weber - jeg er godt klar over at Weber giver garanti med i købet og at Landmann'en er mindre (44 cm) - men alligevel !!??

Er der nogle der har erfaringer med denne Landmann kuglegrill ???

Mvh
jko

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 04-08-03 10:38

Hej jko

Min svigerfar har en Landmann . JEG ville aldrig bytte eller overveje at købe en sådan.
Med Weberen får du en ekstra ovn med traditionel grillsmag og en røgovn og når du først lær at bruge den rigtig er webwren den mest suveræne grill .
mvh mcloud

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-08-03 13:06

Hej jko

Hvis din økonomi kan klare det ville jeg købe en Weber. Jeg har ikke selv en, men min søster har en ,og hun kunne ikke "leve" uden sin Weber. Hun havde tidligere en Landmann, men hun siger, der er en verden til forskel. Man skal bare sætte sig ind i de funktioner, som den har, så er det nok den bedste grill, der kan købes.

Du har ret i at den jo er en del dyrere, men den er holdbar. Hun har haft sin siden 1999 uden problemer.

sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 04-08-03 13:22

Hej.

Jeg har også en weber, men de er jo grov dyre i anskaffelse (vores kostede omkring 1000 kr på udsalg). Så hvis man ikke vil satse helt vildt på at grille meget, så ville jeg købe en billigere model. Den holder sikkert ikke så længe, men så kan man jo købe en ny til næste sæson.

En lille ting man dog lige skal være opmærksom på er belægningen. Vi grillede for nyligt med et hold venner der havde købt en kuglegill, men den var nærmest bare malet med sort maling og det kunne ikke holde til at blive varmt. Dette resulterede i at malingen begyndte at boble og ryge og lugte meget grimt. Og det er jo ikke så fedt.

PS: Vi har haft vores weber i 5 år og jeg tror snildt at den kan holde 5 år mere, så det er jo en god nok investering.

Held og lykke med købet.

Hilsen Ruder4

Kommentar
Fra : jytteras

Dato : 05-08-03 09:33

Vi blev for 4 måneder siden "lokket" til at investere i en webergrill og det har vi bestemt ikke fortrudt.

Rigtig mange måltider er efterhånden frembragt i den, og som husmor nyder jeg at man kan tilberede HELE måltidet i den og dermed undgå det megen rod i køkkenet lige inden spisetid.

Slet ingen tvivl - weberen er dyr, men dejlig

Kommentar
Fra : Hugos

Dato : 05-08-03 10:26

Er enig med alle de andre indlæg. Weberen er det bedste omend dyreste køb. Weberen har pocelænsemalje hvilket gør, at den holder meget bedre på varmen end de billige som kun består af malet blik. Jeg startede selv med en landmann kuglegrill, den blev dog hurtigt erstattet af en weber, da malingen på Landmannen begyndte at skalle af.

Griller du kun lidt, så køb en Weber compact 47 cm. Griller du meget, og vil du prøve at lave andet end pølser og bøffer, så køb en 57 cm (Silver). Hertil kan købes et hav af ekstra udstyr og du kan uden problemer helstege en kalkun - hvilket er en kullinarisk oplevelse ud over det sædvanlige - kan varmt anbefales til julemiddagen.
57 cm Silver har ikke askeopsamling, hvilket gør den noget billigere. Jeg har købt en uden og lever fint med det.

Køb Weberen du vil ikke komme til at fortryde det.

Kommentar
Fra : Carra

Dato : 10-08-03 22:56

Køb en dancook. Samme kvalitet som Weber og er på udsalg i Kvickly i denne uge. Sat ned fra 1000 til 500, superkøb

Kommentar
Fra : jko

Dato : 12-08-03 14:21

Hej Carra

Det lyder interassant - men jeg kan desværre ikke se det nævnte tilbud i mine tilbudsaviser p.t. ???

Kommentar
Fra : Carra

Dato : 12-08-03 21:14

Har lige selv købt en i Kvickly Extra i Odense. Jeg tror stadig de er på udsalg, men er ikke sikker. Jeg er i hvert fald overrrasket over kvaliteten. Vi kiggede også på en Weber, men synes Dancook var bedre, og vi er i hvert fald ikke blevet skuffet. Kig evt. på www.dancook.dk

Kommentar
Fra : nielspreus

Dato : 10-03-04 22:36

NU er det jo ved at `være sæson`til at grille igen og jo jeg ved godt at har man en webergrill kan man grille hele året,her er så spørgsmålet: hvor køber jeg min nye webergrill med grill bord ø 57cm til en fornuftig pris og kan det lade sig gøre at få den til under 2500,-