/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha Fs-1 Hakker i 3. Gear
Fra : lhardis
Vist : 304 gange
110 point
Dato : 03-08-03 22:11

Hey...
Min Yamaha Fs-1 4 Gear, hakker i det 3. gear.
Jeg har haft skilt motoren fuldstændig af, og samlet den igen (rigtigt)
men problemet er der stadig...Hvad kan det være ???

Kommentar
Fra : KajKagearm

Dato : 04-08-03 00:27

Definer lidt tydeligere. Er det tandhjulene i gearkassen der hakker over, er det sikkert justering eller i værste fald slidtage i gearkassen. Hvis du mener hakker a la når tændingen sætter ud, så check fjedrene i svinghjulet - de regulerer tændingstidspunktet i forholdt til omdrejningerne.

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 05-08-03 17:30

Heysa..

Jeg er rimelig sikker på det er din kobling den er gal med...! har haft samme problemmer, skil koblingen af og så for evt. fejl !

Mvh

Kommentar
Fra : lhardis

Dato : 05-08-03 19:43

Ja gearkassen fejler 100% ikke noget, jeg er også rimmelig sikker på at det er koblingen den er gal med, men hvad kan det være udover at koblingskruerne ikke sidder fuldstændig synkroniseret og ens,
Vi har stilt på dem en hel del gange og det har da også hjulpet, men den gør det alstå stadig i 3. gear. hvad kan man mere gøre, og er der et triks så man ved hvornår koblingsskruerne sidder som de skal ???

MVH. Lasse

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 05-08-03 22:51

Hmmm....det lyder godt nok helt vildt mærkeligt...! prøver lige at høre nogle kloge hoveder

Kommentar
Fra : lhardis

Dato : 06-08-03 19:32

Ja det ville være rart, for det er fanme irreterende, specielt når man ik ved hvad der præcist er i vejen...Så TAK

Kommentar
Fra : 88miki

Dato : 20-08-03 16:35

Hej...
Har du prøvet at give den det originale Yamaha 4-gears olie... Det kan fås hos Thansen... :)
Hilsen Martin... :)

Kommentar
Fra : lhardis

Dato : 20-08-03 17:32

Nej jeg har kun givet den 2-takst "normal" motorolie, men jeg har en orginal Yamaha-olie dunk stående, har det da været problemet hos dig, og hvad kan orginal olie, som den "normale" olie ik kan ???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-08-03 23:56

Du er nødt til at definer hvad du mener med hakker, er det tændingsudsætter, så har det jo da intet med koblingen at gøre.
Gear olie, eller mangel på samme, får da ikke 3-gear til at hakke, hvorfor skulle den da ikke "hakke i de andre gear.
Hvis den sætter ud når den skal trække i de høje gear er det da mangel på benzin, eller falsk luft.
Skruerne i koblingen, skal da skrues helt ind, så de strammer de forhåbentlige rigtige hele fjedre.
Og Kajkagearm, da er sku da ingen fjedre i svinghjulet der regulerer tændingstidspunktet i forholdt til omdrejningerne.
Jeg har da lavet de første mange FS1, og tændingstidspunktet ligger helt fast, og ikke som moderne knallerter med CDI.
Det eneste der kan forrykke tændingstidspunktet er platinafstand, men den bør være 0,35 mm
Palle Hansen
Horsens

Kommentar
Fra : lhardis

Dato : 21-08-03 21:02

Hey Palle...
Du siger simpelthen at man skal stramme koblingsskruerne og fjedrene helt ind ???
Jeg har nemlig kun hørt at de skulle være synkront strammet, altså de skulle være strammet nøjagtigt ens.
Men da dette er det eneste bud, vil jeg prøve det, jeg skriver tilbage senere...
Men kom bare med flere bud, eller fx. hvis i selv har været ude for det samme...THANKS

MVH. Lasse

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-08-03 14:55

http://www.larsenweb.dk/index2.htm
Her er bla. tegning og vejledning til kobling.

MVH
Palle Hansen
Horsens

Kommentar
Fra : lhardis

Dato : 14-09-03 15:58

Okay folkens...
Nu er jeg sgu ved at være desparat, er der virkelig ikke nogle som kender til problemet, jeg har nemlig selv hørt folk som har kørt forbi, hvor deres Yamaha 4 g. hakker i et gear, Så der må da også være andre, jeg har nu efterhånden prøvet alt, mit eneste bud nu er at det skulle være gear skifteren (eller det tror min bror) Er der ik nogle som kan hjælpe mig lidt mere...TAK

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-11-03 13:00

Spørgsmålet har stået længe, husk at luk det, ved at give point til den du syntes?
Hvis du ikke syntes du har fået svar, kan du oprette spørgsmål igen, og henvise til denne tråd.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-12-03 01:17

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : alabama

Dato : 10-04-04 21:15

skil din kobling ad og se om. din koblingskiver er slit. de 2 skiver. der sidder en på hver sidde af jernpladen, de skal minium være 3,2 mm tykke på det tykkeste sted.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-04-04 22:31

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Du har jo mistet pointene i alle tilfælde.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.
Når der som i dit spørgsmål ikke har været indlæg længe, går det i stå, da ingen ser der kommer indlæg ind i deres E-Mail.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-06-04 19:07

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-07-04 00:31

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen