/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15458
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Motorskift fra benzin til TDi på Passat
Fra : dim
Vist : 478 gange
80 point
Dato : 03-08-03 06:52

Hvis jeg skifter min benzin motor i min Passat model '97-99 ud med en brugt 1,9 TDi motor, som holder sig inden for 20% reglen, risikerer jeg så at betale fornyet afgift af bilen? Den vil blive lagt i med en forbro og støddæmpere tilhørende TDi motoren som en hel enhed. Det skulle være muligt at lægge den i med den gamle forbro osv., men for at være sikker på at det passer sammen 100% følger den med. Med andre ord: Det skulle være sammen forbro, og til syn kan de ikke se forskel på de to. Efter hvad jeg kan læse på Told & skat's hjemmeside, så kan jeg skifte uden problem hvis jeg ikke ændre andet end motoren!
Er der nogen som har erfaring/kender noget til dette? Er der nogle firmaer som man skal holde sig fra? Er der andre fælder end dette!

 
 
Kommentar
Fra : viskinge


Dato : 03-08-03 08:54

Det bliver nok ikke helt uden problemer, rent papirmæssigt. Registrerings attesten skal laves om, og du skal betale et andet beløb i vægt/miljø-afgift.

MVH

Kommentar
Fra : emesen


Dato : 03-08-03 14:21

Ja for på din registreringsattest står jo Drivmiddel = Benzin og det skal jo rettes til Diesel. 20% reglen er jo forøgelsen af motorkraft, men du ændrer typen. Så jeg holder på >viskinge< - der bliver nok lidt bøvl.
Emesen.

Kommentar
Fra : phg1


Dato : 03-08-03 22:29

det kan lade sig gøre jeg har en gammel arbejdsgiver som gjorde det bare omvendt han skiftede fra diesel til en benzin motor også på en passat godt nok ældre en din han skiftede fra 1.6 td til en 1.6 benzin men det er 5 år siden han gjorde det så jeg ved ikke om reglerne er ændret siden
håber du får det løst for 1,9 tdi motoren er en dejlig maskine.

Kommentar
Fra : cmunz


Dato : 07-08-03 00:15

Jeg kan informere dig om, at det sagtens kan lade sig gøre. Du skal bare huske på, at du skal udskifte ledningsnet i motorrum og måske også i instrumentbord. Du skal også skifte tank, udstødning, styreboks til motor, lidt relæer, pedalkonsol, gearkasse med skifter samt måske køler og front.
Jeg har selv udført denne operation på en Golf, og kan varmt anbefale dig at anskaffe dig en skadet tysk bil til formålet, så skal du ikke ud for at finde så mange stumper til den.
Når du er færtig med arbejdet, henter du en synsblanket på motorkontoret eller synshallen, nu skal bilen synes. Dette koster normalt synsgebyr, og er ikke forbundet med de store problemer. Du skal måske en tur omkring VW for at hente dokumentation over ny og gammel motor.
Nu kan du aflevere synsblanketten på motorkontoret, og din bil er blevet til en diesel. Bilen er blevet væsentligt mere værd, og har måske end da fået lidt mere ekstraudstyr. Du kan altid prøve at sælge resterne af delene samt benzinmotor og gear i den blå avis.

Jeg ønsker dig god fornøjelse med arbejdet.

Kommentar
Fra : viskinge


Dato : 27-07-04 07:00

Vær venlig at lukke dit spørgsmål.

MVH

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 176976
Tips : 31936
Nyheder : 719565
Indlæg : 6404932
Brugere : 218808

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste