/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
problemer med xpcam pro(eller 2 webcam's~
Fra : noname_nolife
Vist : 273 gange
50 point
Dato : 02-08-03 13:03

jeg kan ikke se begge mine cam på på xpcam pro...?? det ene viser bare SORT mens den anden køre fint..?? skifter jeg til den anden cam virker DET fint mens den anden bliver sort,,,uanset hvad jeg gør prøver eller forsøger vil det kun vise ET cam..?? Plz help

Axel / NoNo

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-08-03 00:09

Muligvis noget med at twaindriveren kun kan benyttes til et kamera af gangen?

Kommentar
Fra : noname_nolife

Dato : 03-08-03 21:24

der er flerer der gør det samme og de har IKKE problemer....og de ved ikke hvad der er galt...??...og jeg har 2 forskellige cam's og har prøvet med de indstillinger der er....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-08-03 09:14
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-08-03 09:31

Som jeg forstår det så kan der være problemer med at se to cam's,når de er af to forskællige mærker og opbygning og at to ens mærker kan måske kan virke på den måde du beskriver,du kan prøve at gå ind på dansk support og søge på artikel
nummeret 319739 og se hvad file attributes er og tjekke om du har denne hotfix
indstalleret,kig også i tilføj og fjern programmer om du har denne update indstalleret.

Kommentar
Fra : noname_nolife

Dato : 09-08-03 10:27

Det er noget med twain tingen på min maskine,,,men stadig fatter jeg IKKE hvordan andre kan køre med flere cam,s...? uden de samme problemer...OG den update du/i snakker om er det ikke SP1...?? for ellers kan jeg ikke finde den..???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-08-03 16:03

Hmm? Er det USB eller firewire cams? IEEE 1394 er mig bekendt firewire porten? Er det samme cams du og dine venner har? Samme programmer? Har du hentet de nyeste cam opdateringer på nettet? Der kan jo være mange årsager til dit problem!

Kommentar
Fra : noname_nolife

Dato : 09-08-03 16:32

det er 2 usb cam's og driverne er up 2 date...webcam II og philips..og og dem jeg kender har bare sat deres til OG vupti...det virkede...selcv mit XP cam er det nyeste....!!! de virker hver 4 sig ..men ikke sammen....og hvis kan man køre den ene på direct x og den anden på..???..ja twain..eller.???

NoNO

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-08-03 16:40

Du skal have en twain driver til hvert kamera,prøv og se i windows mappen>
twain32 om der software med navnet på begge kameraer og så skal du henvise
cam softwaren til twain driveren som passer til navnet på kameraet.
Manse9933 Bare et foreslag.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-08-03 16:42

Har du medfølgende driver til begge kameraer?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-08-03 16:44

er det samme cam software som du vil se begge kameraer i ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-08-03 17:48

Jeg har godt nok kun et cam, men da min scanner osse bruger twain, så skal man vælge cam eller scanner når man starter et twain program (jeg har ingen option på at jeg kan bruge dem begge samtidigt). Måske skal du have to programmer åben på samme tid?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-08-03 18:30

Ja,du skal bruge to forskællige programmer fordi de plejer kun at have to mulighedder for at vælge det ene eller det andet hardware, men der skal være to twain kilder en til kameraet og en til scanneren,du kan lege lidt med dette
program til dit kamera kan sættes til fuld skærm>

Zwei-Stein Video Editor

http://www.webattack.com/get/zweistein.shtml
Oppe under capture.

Manse9933PUUUUUU det er varmt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-08-03 18:37

Det finder selv dit kamera,gå ned i den mappe det er indstalleret i og find
amcap.exe og højre klik på dette og lav en genvej til skrivebordet,så
behøver du ikke og åbne hele programmet når du vil optage med dit webcam.

Manse9933