/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
polstring af spisestuestole
Fra : jabco
Vist : 521 gange
40 point
Dato : 01-08-03 17:54

Vi er i gang med at polstre vores spisestuestole om. MEN der er en lille besværlighed ved sæderne på stolene, som vi ikke lige kan greje, hvordan vi får polstret:

Sæderne har bagtil i hvert hjørne en udskæring til stolebenene - dvs. et vinkelret indhak - hvis det forståes....

Hvordan skæres stoffet til, så det lægger sig pænt og uden for mange folder?

På forhånd tak for et svar.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 01-08-03 19:26

Stolbenet kan du sammenligne med en firkant , Klip fra hjørnet og lige netop så langt ind mod det modsatte hjørne af firkanten, som det passer med målet på stolbenet, så for du 2 trekanter som bukkes pænt om på bagsiden og hæftes på undersiden..
Håber det kan forstås ,lidt svært at forklare på skrift, men egentlig meget simpelt når man ved hvordan .
god fornøjelse