/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Online kursus i PHP
Fra : molokyle
Vist : 675 gange
114 point
Dato : 31-07-03 22:52

Er der nogen nørder til stede? Kender du et godt (begynder) kursus i PHP. Gerne et sted med udybbelse af konceptet/teknologien bag. Engelsk er også helt fint. Jeg ved der mange sites derude, men orker ikke at pløje det hele igennem. Grundprincipper i serverside programmering har jeg fattet. Nu mangler jeg bare et værktøj og lidt læsestof.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 124 point
Dato : 31-07-03 23:24

http://shop.phpuniverset.dk/search.php?author_id=4&area=book

http://www.webcafe.dk/artikler/php/

http://phpnuke.org/

http://www.php.net/

jammen jeg kunne blive ved - der er masser af dem - og en masse at læse og lære

af hjertet .... ri'tig go' fornøjelse...

Karina

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-08-03 00:11

fnollerpige -> Når jeg læser din historik ser jeg ikke meget PHP nørderi der

Dit link til webcafe.dk virker umiddelbart relevant, men jeg kan også selv finde 20-30 link's, så let som at klø mig i r...n
Læse og lære javel, jeg har bare ikke råd til de bøger til 400-500 kr. nogle af de andre link du kom med anbefaler.

Starter som sagt med at kikke på webcafe.dk, men håber en med erfaring i PHP (undskyld fnoller...) giver et godt råd og begrunder det. Sker det ikke, får du selvfølgelig kredits

Tak...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-08-03 00:19

Ps. Her er lidt af de bøger du henviste til i dine link's. Men det vidste du vel?

[citat]
A Programmer's Introduction to PHP 4.0 W.J. Gilmore 2000 334.40
Avanceret PHP Cristopher Cosentino 2003 299.00
Beginning PHP4 Jon Blank , Wankyu Choi , Allan Kent , Ganesh Prasad , Chris Ullman 2000 382.40
Core PHP Programming Leon Atkinson 2000 578.00
Creating Dynamic Webpages Using PHP and MySQL David Tansley 2001 538.00
Essential PHP for Web Professionals Christopher Cosentino 2001 438.00
Foundation PHP for Flash Steve Webster 2001 478.00
Introduktion til PHP, MySQL og Apache Julie C. Meloni 2003 Ikke oplyst
Mastering PHP 4.1 Jeremy Allen , Charles Hornberger 2002 518.40
MySQL & PHP From Scratch Wade Maxfield 2000 398.00
MySQL/PHP Database Applications Jay Greenspan, Brad Bulger 2001 422.40
PHP 4 Bible Parker Gary E. , Tim Converse , Joyce Park 2000 382.40
PHP Advanced for the World Wide Web: Visual QuickPro Guide Larry Ullman 2001 418.00
PHP and MySQL Web Development Luke Welling & Laura Thomson 2001 658.00
PHP Black Book Peter Moulding 2001 614.40
PHP by Example Toby Butzon 2001 388.00
PHP Developer's Cookbook Hughes 2000 498.00
PHP Developer's Cookbook Sterling Hughes , Andrei Zmievski 2001 528.00
PHP Developer's Dictionary Allen Wyke 2001 528.00
PHP Fast & Easy Web Development Julie C. Meloni 2000 338.00
[/code]

Jeg lever og har i de sidste 5 år altså levet som hjemløs af 4.700 kr. om måneden til alt. Nettet æder 500 kr/mdr. så der er ikke mange basøre tilbage til bøger.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 01-08-03 01:00

Hej Molekyle,

eh... såvidt jeg husker har de nogle video tutorials angående PHP og MySQL på 3DBuzz... -->
http://www.3dbuzz.com

det er gratis... men du bliver nød til at tilmelde dig siden først før du ka' downloade noget... når du har tilmeldt dig og logget ind... fremkommer et download link til de forskellige kategorier... der er en hel del gratis video tutorials mest til 3d programmer... men jeg mener at der er 2 "sæt" med Php og MySql... der er for nogle timers undervisning...

du ka' også låne en del php bøger på biblioteket... og hvis dit bibliotek ikke har dem... ka' de som regel bestilles hjem... du ka' evt. lave en søgning på php på bibliotekerens hjemmeside... -->
http://www.bibliotek.dk
på dette her link er der ca. 40 et eller andet bøger omkring Php... -->
http://bibliotek.dk/vis.php?base=dfa&field1=Emne&term1=PHP

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-08-03 07:24

Jeg kikker på dit link i week-end'en Strarup. Øh... Ik' for noget, men hjemløse kan altså ikke låne på biblioteket, hvilket faktisk er et stort problem. Jeg kan heller ikke få Dan-/VISA kort, så køb på nettet er også udelukket.
Jeg har rodet med lidt ASP og Access og nu syn's jeg det er på tide at udvide min horisont lidt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 01-08-03 08:57

Hej molokyle - skrev nu ikke for at få dine point ( dem regner jeg ikke for noget ) ville bare hjælpe - det er "credit" nok ......

- og ja kan da godt se nu jeg læser dit indlæg igen at du tiltaler PHP nørder - sorry
men sommetider reagerer jeg såmænd på et indlæg inden jeg får læst det hele - ikke altid skiiiide smart

Karina

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-08-03 20:56

Ok. fnollerpige; selv lidt hurtig i afgangen no'en gange

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 02-08-03 22:47

Taxa eller skal jeg sige: Lucky Punch ? Det var en begynder side som : http://www.webcafe.dk/artikler/php/ , jeg ledte efter. Godt bud, i betragning af; det vist nok var et skud i tågen

eller hur... ?? Nåh... men jeg ku' bruge den. Takker

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-08-03 22:50

Ps. Der er 't' i betragtning. Fy molokyle

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stho

Dato : 13-02-13 11:59

Hej
Jeg har nu prøvet dette link flere gange, http://www.webcafe.dk/artikler/php/ men det virker ikke, findes der et andet link der virker

Hilsen Steen