/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Det materiale man skraber af på et skrab~
Fra : Maria_Daa
Vist : 3794 gange
97 point
Dato : 31-07-03 21:46

Er der nogen her der kan fortælle mig, hvilket materiale det er der bliver brugt til skrabelod. Altså det sølvgrå man skraber af.

Kan man købe det nogle steder eller findes der et alternativ til dette materiale?

Er der mon nogle der kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 31-07-03 22:24

jeg ved ikke hvad detmateriale er, men fortæl mig hvad du vil bruge det til, og jeg vil fortælle dig hvilke alternativer jeg vil bruge.

Kommentar
Fra : Maria_Daa

Dato : 31-07-03 22:30

Jeg skal lave et skrabelod til lidt festligt fis iforbindelse med et bryllup. Jeg vil selv lave selve loddet og printe det, men det sløvgrå materiale som man skraber af ved jeg ikke hvordan jeg kan lave. Det behøver dog ikke være selvgråt.

Har desværre ikke så mange point at give af, da jeg er helt ny. Men finder du løsningen garantere jeg dig for, at jeg hopper og springer foran computeren :)

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 01-08-03 06:40

Etn alternativ måde at gøre det på, kan være at overfarve lodet først med en klar voksfarve, og derefter en solv-. Den gennemsigtige først, for at du kan skrabe den anden farve af. Ring til Vindelev Blindrammefarbrik, tlf. 75 80 54 00. De åbner kl. 7. Du skal snakke med Ole eller Henrik. De kan rådgive dig. Du kan sige at du har snakket med Rosmon,og at jeg mente at du måske kan bruge de nye farver fra Sennels.
Mvh
A.C.Rosmon
www.rosmon.dk

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 01-08-03 07:45

Så vidt jeg ved, er det dette firmaet som produserer det grå materialet.
Firma : Zeller+Gmelin A/S
Adresse: Danmarksvej 29
8660 Skanderborg
Telefon: (+45) 8651 1355
Mobil:
Fax: (+45) 8651 1375
Web-site: www.zeller-gmelin.com
E-mail: adm@zg.dk

Lykke til!!

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 01-08-03 11:10

En mulighed er Window collor, hvis materialet du laver skrabeloddet på er glat, vil window collors kunne skrabes af, da det er et gummiagtigt materiale.

Hilsen Annette