/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Jungleolie
Fra : jakiil
Vist : 8141 gange
100 point
Dato : 31-07-03 14:20

Hej

Er der nogle af jer, der ved hvor man kan købe Jungleolie eller et ander ordentligt virkende myggemiddel på nettet?

Jane, en jagthundeejer der bliver spist af myg

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-07-03 14:50

På denne side kan du købe Anti-myg for 39 kr. http://www.frejanatur.dk/CGI/bestillingside.htm

Det er et naturprodukt, men skal man følge forbrugerinformationens råd, skal man kun købe midler der er godkendt af Miljøstyrelsen.

Disse midler kan købes på apoteket. Det er min erfaring, disse også er de mest effektive. Du kan sikkert ringe og få det sendt, hvis du ikke selv kan gå på apoteket.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-07-03 14:56

Ps Her er en hvis Hr. Klaus mening om Jungleolie :

[citat]
"Hr. Klaus´ fornemmelse for myg"

Jeg har været nord for cirklen et par gange og på kanotur sydover lige så mange gange, og myg er ikke et problem. På denne her tur ville jeg være sej og kører igennem uden kunstige hjælpemidler. Jeg hæver ikke op af et par myggestik. Men ak! Johnson måtte redde mig! I Finland må de nemlig sælge Johnson 55% roll-on! Glem alt om Jungleoil o.lign, den rummer kun et par % aktivt stof, Johnson holder 55%. Den er da også forbudt både i Sverige (og naturligvis i forbuds-Danmark); men når der nu ligger en velassorteret sportsfiskerforretning i Muonio by, er redningen kun et par finmark borte! Jeg sværger på, at jeg så myg æde jungleoil - i alle tilfælde satte de sig gerne på flasken, - også når proppen var skruet af!
[/code]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mikogjim

Dato : 01-08-03 08:14

US airforce har en god jungeloil der beskytter mod myg,mitter,stikkende insekter og kan købes på denne side . Pas på ikke at spilde på køleren af bilen ,den tager lakken ,men den virker.

http://www.green-head.com/main.html

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 18-08-03 15:56

Jeg har efter en del udkig på nettet komponeret en sprayvæske, der virker i et par timer: Vanilleekstrakt 2 dele + geraniumolie 1 del + vodka eller billig barbersprit 5 dele(for sprøjtekonsistens). Vanillen mod knott og geranium mod myg. altsammen hældt i en sprayflaske fra noget apoteks-noget, som ikke virkede. Det virker, men er temmelig stærkt duftende. Held og lykke.

Accepteret svar
Fra : Btk

Modtaget 100 point
Dato : 15-09-03 14:33

Hej, jeg har som jæger, gennem mange år brugt jungleolie, da det var det bedst virkende middel på markedet, da dette blev forbudt fandt jeg en olie i Italien som jeg syntes er en fuldgod erstatning, denne olie er også kommet på markedet i DK navnet er Autan og kan købes på apoteket. Håber du kan bruge den.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 15-09-03 15:27

Jeg lavede min egen, da jeg syntes Autanen var væsentlig ringere end Jungelolien og min egen - i hvert fald til smålandske myg og knott

Godkendelse af svar
Fra : jakiil

Dato : 19-09-03 12:16

Tak for svaret Btk.

Jeg har prøvet Autan og det virker rimeligt.

Jane