/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
start problemmer
Fra : thomse
Vist : 501 gange
200 point
Dato : 30-07-03 13:14

Jeg var fundet ud af at min Yamaha Jog ik for benzin, hvad kan det skyldes ? når jeg selv smider benzin ind i forbrændingskammeret starter den og går ud efter 2 sekunder, så det må da skyldes den ik for benzin. Kan det være kabuerator eller benzin filter ?? vh

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 30-07-03 14:54

Det kan være stoppet/ødelagt benzin hane, ødelagt vakumpumbe, stoppet/knækket benzinslange, stoppet benzinfilter, snavs i kaburator....

Kommentar
Fra : ZapP8

Dato : 30-07-03 18:20

Jeg vil gætte på Du bare skal købe et nyt Bensin Filter til den på Tanken... Så ruller den nok derudaf igen 8)

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 30-07-03 19:40

Hep hey med jer

Jeg renset kaburatoren og smed et nyt benzinfilter på og nu triller den bare derud af.

Tak for jeres hjælp

MVh

Thomas

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 30-07-03 19:45

Hehe, det er et velkendt problem med snavs i filter/kabu på 4gear... det plejer at være rust fra tanken!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 30-07-03 20:01

ups, sorry.... der skulle selvfølgeligt have stået jog og ikke 4gear.... (jeg har 4gear på hjernen..... )

Kommentar
Fra : Luffe20

Dato : 30-07-03 22:19

Det kan også være, at dine stempel ringe har sat sig fast på den ene side på stemplet... det kan du tjekke, ved at pille benzinslangen af nede ved karburatoren og jogge på kick starteren... så skulle den meget gerne sprøjte med benzin, men hvis den ikke gør det, er det galt med stempel ringene... Har lige haft det problem selv..

Luffe20

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 30-07-03 22:35

Luffe20 > han har skrevet lidt længere oppe at problemet er løst

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 30-07-03 23:13

problemmet er løst luffe20, ellers mange tak

Forresten Jon hvordan kører sådan en Yamaha FS1 4gear ? Jeg overvejer lidt at købe en. Plus jeg bytter min Yamaha Jog artistic special til en Aprillia sonic, feeeed handel for mig

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 31-07-03 06:56

Jeg syntes en Yamaha FS1 4gear kører alt for godt, hvis du behandler den godt! Men jeg er dog ved at være træt af at køre med gear, så jeg er i gang med at samle min Piaggio Zip færdig så den kan komme ud og trille !

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 31-07-03 22:14

Coool nok... tror jeg vil købe mig en FS1ér..

Je3g har fået et rimelig tilbud om at bytte min Yamaha Jog gl. model til en Aprillia Sonic (som er GOD !!!) meen... jeg er sgu lidt i tvivl både fordi Aprillia er fucking dyre i reservedele - BEMÆRK: jeg køber original, og så kan man få digital speedo til jog, hvilket er møg blæret...! Hva syntes i ? min Jog er også i perfekt stand !! skal siges.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 01-08-03 16:19

Hmm... Yamaha reservedele er da ikke dyrere originalt end Aprillia ? Men det kommer jo an på hvad du tænder mest på, og hvilken stand det hele er i osv.. !

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 01-08-03 17:33

syntes du det er besværligt med gear ?? jeg vil nemmerlig overdrevet gerne have fat i en Yamaha FS1 4gear...! =)

hvad er fordele og ulemper ved den ??

mvh Thomas

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 02-08-03 12:52

Nej nej, det er ikke besværligt med gear! Det er bare altid sådan at når man kører gear savner man en hvor man ikke skal tænke over gear og bare give gas, og når man har en uden gear så savner man gear fordi man keder sig!

Men det er helt sikkert en fed maskine! Jeg kan ikke rigtigt se nogen ulemper, udover at de fleste af dem er fyldt med uoriginale dele...