/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
At forbinde 2 computere
Fra : semmer
Vist : 389 gange
150 point
Dato : 30-07-03 11:32

Har godt bemærket, at "7515" har stillet et lignende spørgsmål, men hans problem er blot en langsom forbindelse mellem maskinerne - jeg har slet ingen ;-(

Begge computere kører 98/2 og netforbindelse er ADSL. Begge her et kabel over til den lille box på gulvet, som igen går op til selve forbindelsesboxene på væggen.

Hver især kører maskinerne på Internet uden problemer, men det er jo lidt "tokke-nok", at vi stadig bringer billeder og meddelelser fra den ene maskine til den aden med en diskette.

Hvordan kan jeg, fra min maskine, kikke på indholdet i den anden?

Og please - jeg er ikke en ørn til sådanne ting. Keep it simple

Mvh - SEM

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 30-07-03 12:10

Du skal dele drevet i maskinerne.
Gå i stifinder, højreklik på f.eks. c-drev, vælg deling derefter fuld,eller hvad du ønsker.
Du kan også nøjes med at dele en enkelt mappe eller fil.
Hvis du ikke har fildeling i netværk skal du installere det først.
Gå i kontrolpanel - netværk, tilføj serviceprogram, vælg microsoft fildeling.

Jes

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-07-03 15:55

Win 98se indstallerer ikke selv netbui, men det ligger på cd-rommen.
I kontrolpanel netværk microsoft netværk kan du indstallere netbui.
Og der skal lige hakkes af i "del mine filer" Derefter er det muligt at dele filer ved at h-klikke på en mappe og vælge deling.
Er det ikke forklaring nok, så spørg igen.
Emesen.

Kommentar
Fra : kj8554

Dato : 02-08-03 18:38

Der er også en ting til for at få det til at virke ordentligt. Du skal give computerne identiteter og så skal du lave en arbejdsgruppe som er skrevet helt ens på dem begge to. Hvis de ikke er det så kan der komme problemer med at finde hinanden. For at ændre identiteter og arbejdsgruppe skal du højreklikke på andre computere og så vælge egenskaber. så kommer du ind i mappen der har med netværk at gøre. Du trykker på fanebladet der hedder identifikation så er du der. Jeg har selv Windows 98'2 og det er ikke særligt svært når bare computerne er sat ens op og har hvert sit navn. Held og lykke med det. hvis du har flere spørgsmål så bare mail mig på karl-jorgen@goddagnet.dk

Kommentar
Fra : 261148

Dato : 05-10-03 11:32

Gælder det også XP ?