/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
Hjælp til programm?????
Fra : anonymm
Vist : 617 gange
20 point
Dato : 30-07-03 02:22

Hei,
jeg har en enkelt og greit spørsmål til dere,
Hvordan skal jeg lage min trenings programm?
Hvordan skal det tilpasse meg hva er det jeg legger mest vekt på da jeg lager min programm?

Kommentar
Fra : Xfactor

Dato : 11-08-03 11:07

Det afhænger selvfølgelig af mange ting. Hvad vil du med din træning? Vil du opnå funktionel styrke eller vil du bodybuilde? Hvormange gange om ugen vil du træne. Træner du andet?

Kommentar
Fra : MVHollegaard

Dato : 02-09-03 11:19

enig med Xfactor, det er ikke meget info du giver. Men prøv at låne bogen "serious strength training" af Tudor O. Bompa. Den bog benyttede jeg meget i planlægningen af flere menneskers vægttræning sidste år og så fremgange på ex. 85 til 130 kg i bænk samt 140 til 180 kg i squat, hos dem der trænede seriøst to gange om ugen i 4 mrd. Og alle gik MEGET frem..

Kommentar
Fra : MVHollegaard

Dato : 02-09-03 11:23

glemte at sige at bogen har træningsskemaer, øvelses anvisninger, kostvejledning og meget andet godt.

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 17-09-03 18:12

svar til Xfactor ,det er samma for meg når jeg trener om dere syntes at jeg skal trene alee dagene eller noen dager i uken.
Men jeg vil blå/oppnå bodybuilde

Accepteret svar
Fra : Xfactor

Modtaget 20 point
Dato : 25-09-03 09:06

Jeg synes ikke du skal træne alle dagene i ugen. Men det er bare min holdning, du kan sagtens gøre det bare du sørger for at de forskellige muskel grupper for slappet af, min 24 timers restitotion. Og det kan du jo gøre ved at træne ryg/ben den ene dag og bryst/arme den anden. Og husk at træne varieret, dvs gerne køre i cyklus hvor træner op til dit max. Også maxer du for at sætte et nyt max.

Godkendelse af svar
Fra : anonymm

Dato : 13-01-04 19:12

Tak for svaret Xfactor.