/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
registrering af simkort mislykkedes ?
Fra : anettenefoussi
Vist : 1089 gange
40 point
Dato : 29-07-03 13:42

Jeg har nu fjernet simlås fra mobil telefonen, og der står at alle 4 tlf låse er fjernet eller åbnet. Jeg sætter mit simkort sonofonvariant i en 3310 som har kørt med orange taletid, men som var en telia telefon fra start tror jeg, når den får simkortet i ( sonofon) skriver jeg min pinkode og den bliver godtaget, men så 10 sek. efter skriver den registrering af simkort mislykkedes, hvad skal jeg så gøre, jeg prøvede at ændre indstillinger til fabriksindstillinger og det godtager den, men så skriver den Telia og intet netværksforbindelse.
Kan nogen hjælpe mig ???
hilsen anettenefoussi

Kommentar
Fra : lennie_

Dato : 29-07-03 13:59

Det er højst sandsynligt dit simkort der er brændt af... typisk Nokia fejl ....

Du skal have et nyt simkort fra Sonofon - tror de banditter tager 100 kr for det.

mvh

Lennie

Kommentar
Fra : mic_mo

Dato : 29-07-03 15:03

Det er en fejl 40... Det er dig der har lavet lort i det.... LÆR DET.... LEMUR LOVER.... OG FJERN DINE FEDE FINGRE FRA TELEFONEN HVIS DU IKKE KAN FINDE UD AF AT BRUGE DEN

Kommentar
Fra : lennie_

Dato : 29-07-03 15:08

Hov hov hvad med at tale pænt til andre....

Kommentar
Fra : anettenefoussi

Dato : 29-07-03 16:04

du mic_mo er da en lidt større nar end du selv ved, du er en tåbe, og undskyld mig, men hvis du ikke har et kvalificeret svar, så lær at tale er sølv tavshed er guld. Og sidst men ikke mindst, så går der ingen point til DIG !!!!!

Kommentar
Fra : anettenefoussi

Dato : 29-07-03 16:10

Og forresten mic_mo, så kan alle jo skrive FEJL 40, eller spool 32 osv. hvis du virkelig er VED at fagudanne dig, så skulle du måske lære at formulere dig lidt bedre, kan du nu være en stor dreng og forklare os Alm. service teknikere hvad en fejl 40 er ????
venlig hilsen anettenefoussi

Kommentar
Fra : lennie_

Dato : 29-07-03 16:17

Hejsa anettenefoussi

Der er ikke noget der hedder en fejl 40. Måske på et lille værksted - men som sådan har man da ikke
givet div fejl nr. Hvis dit display går skulle det så være en fejl 15 eller 995487.

Glem ham han er bare en t....

mvh

Lennie

Kommentar
Fra : m_olesendk

Dato : 29-07-03 18:06

Undskyld at jeg sådan blander mig, men en "fejl 40" betyder blot at det er dig selv som er fejlen. Det stammer fra computerfejl, og udtrykket betyder at fejlen er den som sidder 40 cm fra skærmen/computeren. Dette er betydningen af ”fejl 40”. Er på ingen måde et teknisk udtryk, men blot en åbningsflabethed/introduktion til resten af mic_mo’s flabethed.

Ikke fordi at du er fejlen, men følte bare at jeg måtte forklare udtrykket.

MVH
M_olesendk

Kommentar
Fra : m_olesendk

Dato : 29-07-03 18:10

En lille tilføjelse... Udtrykket stammer fra den gang hvor man var overbevidst om at computere var fejlfrie, og hvis der var noget i vejen med computeren så var det brugeren som havde nosset i det. Opfundet af computerteknikker.

Kommentar
Fra : anettenefoussi

Dato : 29-07-03 20:32

m_olesendk det er nu dejligt, med en som kan forklare sig på tydeligt dansk, tak for det !!!!

Kommentar
Fra : anettenefoussi

Dato : 29-07-03 20:34

Jeg har nu prøvet at sætte et andet sonofon variant kort i ,men med samme besked om registrering mislykkedes, er det noget en unlocker kan rep. ??

Kommentar
Fra : m_olesendk

Dato : 29-07-03 22:00

Det lyder ellers som et job for en unlocker. Nu ved jeg ikke om du har fået den åbnet hos en unlocker, for så har han måske en forsikring som dækker, hvis det er en fejl som er opstået som følge af at blive "åbnet".
Men du kan også starte med at ringe til Nokia, de har vel et kundenummer på deres hjemmeside, og hor om de kender til problemet:)

Kommentar
Fra : soll

Dato : 29-07-03 23:40

http://unlock-nokia.subnet.dk/index.html

her på siden er der et ling til at finde en unlocker tæt på hvor du bor.
det er software der laver pis med dig du kan selv lave det hvis du har et datakabel.

jeg bruger et program der heder knok95 der skal du gå i phone settings og der skal du lave en quick set faid.

har selv haft det problem et par gange med nokia 3310...?

håber du finder ud af det.

Kommentar
Fra : lennie_

Dato : 30-07-03 00:56

Det kan Ikke være fordi den ikke er åben.

Der har været 2 forskellige simkort i. Både Telia og Orange så KAN den ikke være operatørlåst.

Lennie

Kommentar
Fra : soll

Dato : 30-07-03 10:49

nej den er ikke låst men det er software der laver rod i den.

Kommentar
Fra : sannepande

Dato : 31-07-03 19:48

registrering af simkort mislykkedes, skriver telefonen når simkortet på en eller anden måde ikke er oprettet?? er det et nyt sonofon abonnement?? i så fald, har sonofon "glemt" at oprette dig, fordi de ikke har fået kontrakten af forhandlerern eller noget..Det er ihvertfald helt sikkert en sonofon fejl..Ring til dem og hør om de har problemer med dit abonnement..