/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Kan man blive smittet af hiv/aids via de~
Fra : supernoob
Vist : 1949 gange
50 point
Dato : 29-07-03 00:12

Spørgsmål fra en ven.....

Måske et lidt homo spørgsmål...... (dumt)

Er det muligt at blive smittet med f.eks hiv/aids ved at gnubbe sit røvhul op af et lukomsbræt...????

Altså hvis man onanere og sidder modsat stilling på lokummet og derved får kontakt med røvhullet på wc brættet, kan det så lade sig gøre ???? Eller andre sygdomme...????

plz tag spørgsmålet seriøst har en ven der gerne vil vide det..... :)

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 29-07-03 00:28

man smittes gennem sex blod og spyt (i meget stor mængde ikke kys og lign)

nu ved jeg ikke hvor mange der udover din ven tænder på lokumsbræt så tror ikke at der har stået en og gnubbet sin pik på lokumsbrættet hvorefter din ven så er kommet forbi og gnubbet røven på det..

men reelt set kan det godt lade sig gøre hvis der skulle have lagt noget blod fra en HIV smittet og han evt. havde et sår i røven så kan det godt lade sig gøre men tror ikk chancen for det er så stor.. med mindre det var KBH's banegård..

men i fremtiden skal han nok holde sig til toilettet han kender til..

Mvh

Solgaard (som har lidt svært ved at tage der 100% seriøst.!)

Kommentar
Fra : supernoob

Dato : 29-07-03 00:33

Hvis jeg så siger at toilet brættet så rent ud, fra hans øjne....

Altså helt hvidt uden synlige spor af pletter og andet..... (men ved jo ikke hvem der har brugt det, skal det være en stor mængde eller hvordan ????)

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 29-07-03 00:52

HIV er en virus... man kan ikke se den men jeg tvivler nu på at han kan blive smittet af det men hvis han er så nervøs for det så synes jeg han skal gå til lægen og blive tjekket så er han sikker..!

ALLE burde blive tjekket ved den mindste tvivl..! der er ingen grund til at gå rundt og bekymre hvis der ikke er grund til det.! og hvis der er grund til bekymring så er det ens ansvar at blive tjekket ikke mindst for ens egen skyld men også for fremtidige partneres skyld...!

det tager vidst et par måneder fra test til resultat men er det ikke det værd i stedet for at gå rundt og bekymre sig.?? det tror jeg nok det er .!

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-07-03 01:03

Lyt ikke til solgaard mht. kys. AIDS (HIV) kan godt smitte ved kys. Ca. 48% af Danmarks samlede befolkning lider af paradentose. I den forbindelse bløder mange fra gummerne. HIV smitten får derved adgang til blodbanen via rifter i mundens slimhinder. Spyttet i mundhulen forhindre i nogen grad virusen i at overleve en udveksling, men det er slet ikke usandsynligt, man kan blive smittet ved dybe tungekys.

Tilbage til dit spørgsmål : Nej, det lyder ikke sandsynligt med HIV. Clamydia, Gonnoré og andre bakterielle infektionssygdomme kan smitte ved hudkontakt på kønsorganerne.

Hvis du er i tvivl: Kontakt læge eller den 'Veneriske Klinik' på Bispebjerg Hospital (hvis du er fra Kbh.)
Dette kan du gøre anonymt også hvis du 'bare' vil spørge, men ikke undersøges.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : supernoob

Dato : 29-07-03 01:11

Jamen det er en kontakt via et wc bræt til et anus (røvhul) er der nogen sandsynelighed ????

Når der ikke er spor af nogen ting på brættet ???? (ser rent ud)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-07-03 01:14

Ja. Virus og bakterier kan ikke ses med det blotte øje. Røvhullet giver direkte adgang til dine indre organer og smitte kan komme ind den vej.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-07-03 01:17

Ps. Det er endog overordenligt usandsynligt det skulle kunne 'blæse' derind. Der skal være kontakt. Dvs. rører man ved brædtet og derefter tørrer sig bagi foreligger muligheden altså. I tvivl: Søg Læge !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : supernoob

Dato : 29-07-03 01:45

hvad hvis stedet har været en skole og man ved at toiletterne bliver gjort rent en gang om dagen....????

Og findes der normalt hiv-børn/unge/voksne på skoler...????

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 29-07-03 01:51

det ved man da ikk...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-07-03 02:30

Joda; ...og børn med lopper, lus, forkølelsessår (Herpes I+II), influenza, halsbetændelse, sukkersyge, DAMP, misdannelser, hjerneskader, svamp, sclerose, gigt, eksem, indgroede negle, menegitis, tuberkulose, røde hunde, bumser, salmonella infektion, skarlagensfeber, paradentose, høreskader, narkotika problemer, psykiske sygdomme, forsnævret kranspulsåre og altså også HIV. Hvad vil du vide? Man stopper da ikke bare syge børn i en sæk og gemmer dem væk!

Syge mennesker findes da OVERALT. Ingen grund til bekymring. Er man i tvivl ?
Jamen, så går man da til LÆGE.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : geu

Dato : 29-07-03 06:38

Du skulle tage at se her... http://www.aids-info.dk/ Og det er der nok også masser andre der skulle gøre.
molokyle, dit røvhul giver da ikke adgang til dine indre organer, kun til dine tarme.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-07-03 09:26

geu -> Er tarme indre organer? Der er hul hele vejen igennem fra mund til anus. Hvis AIDS info siden hentydede til mig, hvad skal jeg så læse om? Man kommer ind på en side med en artikkel fra Fyns Stiftiden 23 juni der handler om: 'Sex kan forhindre ulykker'. Der var vist ikke liiige det spørgmålet handlede om. Der er muligt der er en side info om HIV smitte, men så skulle du måske have henvist til den?

Jeg kunne have lyst at spørge supernoop : Hvor gammel er du og din kammerat. I virker meget unge. Hvis I stadig går i skole, skulle I måske prøve at spørge jeres biologilærer om han kan bruge en time eller to på at oplyse om kønssygdomme.

Iøvrigt : Velkommen supernoop som ny bruger her på Kandu.dk.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : supernoob

Dato : 29-07-03 09:58

Jeg vil gerne vide riskikoen hvis det er : er en skole i danmark, et mande/drenge toilet, bliver gjort rent hver dag hvis ikke flere gange om dagen/ingen synlige spor med de ting hvad vil snadsyneligheden så være ville i tror ????

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-07-03 10:20

Risikoen er mikroskopisk, men hvis din ven er det mindste i tvivl, bør han
- som solgaard siger - lade sig undersøge hos sin læge.
Efter en uges tid kan han ringe og få svar.
http://aardasweb.aardassem.dk/biologi/Stud_projekter/Biologi_9710/sex_sjov_sygdomme/AIDS.htm

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 29-07-03 10:23

Det var dog det mest åndsvage spørgsmål jeg længe har hørt,
og ligesom Solgaard har jeg liiiiiiiiidt (meget) svært ved at tage
det 100 % alvorligt.

Men hvis det er så vigtigt, så sprøg dog et sted hvor du (I ?) kan
få svar fra folk som ved noget om den slags, for hvor skulle vi
her på kandu vide det fra, med mindre der sidder en læge ved
tasterne. Prøv f.eks. her http://www.netdoktor.dk/, og her
http://www.netdoktor.dk/tema/koenssygdomme.htm, der kan
du/(I ?) læse om både det ene og det andet, så har du/(I ?)
noget at fordrive tiden med, istedet for at sidde og lave
netfis her.

Iøvrigt syntes jeg det er meget kedeligt, at der bliver lavet sjov
med et så ømfindigt emne som AIDS, for jeg tror desværre det
er det du/(I ?) har gang i.

Bare indledningen hvor du/(I ?) skriver
"Måske et lidt homo spørgsmål...... (dumt)"
siger alt, syntes jeg.

Tænk over det!!!!!!!!!! Og de mange ulykkelige mennesker som
har HIV/AIDS.

Mone

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-07-03 11:04

Jeg vil give Mone ret - der er fra tid til anden liiiidt for mange spørgsmål herinde hvor spørgeren vist mest er ude på, at få os andre til, at deltage i det der latrinære sprog .... dem har der været mange af.

For det vist mest af alt handler om at gøre nogen til grin......

Det minder mest af alt som om nogen synes det er herregrineren, at være lidt svulstige i sproget og få andre til, at deltage - til spørgernes store morskab.

Karina

jeg tager dem ikke alvorligt .... det er 10% dummere end bølgepap

Hav en god dag allesammen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-07-03 11:17

Mone fnollerpige -> Jeg kan give jer lidt ret, men spørgeren har alligevel krav på et svar synes jeg. Det kunne jo være supernoop lige har opdaget sin egen sexualitet, fordi supernoop kun er 12 år. hva' ved jeg?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-07-03 11:33

Ja det er rigtigt nok - det gjorde jeg osse selv i starten - men gids ikke mere, for efterhånden bliver det mere og mere fjollet, og hvis jeg endelig er i tvivl om vedkommende er ude på at latterliggøre een, så svarer jeg een gang.... så er latterliggørelsen begrænset.....

supernoob ....tjaaaah

Karina

Kommentar
Fra : supernoob

Dato : 29-07-03 11:38

Mener i at hendelsen for at det sker, er så usandsyneligt så det er til grin ???? Er det , det i mener ????

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 29-07-03 11:59

</MOLOKYLE>
Ja det giver jeg dig også ret i, og derfor har jeg da også
henvist til et sted hvor de (?) nok kan få et mere fyldestgørende
svar end her.

Hvis det er muligt

Mone

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-07-03 16:57

Jeg er med. Horfor pludselig; så velformuleret og voksen supernoop? Og hvorfor vil du ikke uddybe, hvor gammel og erfaren du eller din 'ven' er ? Har du selv problemer med lokummer? Hvad er dit problem.... eller noget? Jeg tror du har fået svar nok.

...ellers : Søg LÆGE.

Mone + fnollerpige : -> I har begge ret. Hver på sin måde.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : supernoob

Dato : 29-07-03 17:23

ok mig og en ven *legede* lidt, med jer undskyld.....

Laver ikke pis med forummet mere skulle bare se hvordan folk ville reagere på sådan et spørgsmål jeg stillede jer. Og hvor seriøst det blev modtaget.....

Når som sagt sorry sker ikke igen..... :)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-07-03 17:24

Hiv - smitte kan kun ske ved legemes temperatur. Hiv smitten kan ikke overleve højere eller lavere temperatur i ret lang tid - så er brædtet ikke varmt, sker der ikke noget med Hiv. Men mange andre sygdomme kan overføres ved lavere temperatur.
Emesen.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-07-03 20:28

*GGG ja paranoia eller ej ...sommetider føler jeg at jeg er hurtig til, at dømme folk herinde - men "on the other hand" - det er efterhånden blevet nemt, at skille fårene fra bukkene .... ( er det ikke sådan det hedder ) *GG

P.s jaaah der er nok stor chance for du fremover blevet taget seriøst supernoob - Som om !!!!

God aften ....

Karina

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-07-03 20:34

Indtil det modsatte er bevist, må man da gå ud fra at spørgsmålet er seriøst.
Der er også nogen som lader som om de vil drille, men i virkeligheden trænger de bare til snakke med nogen - det er også ok.
Ikke møntet på nogen, bare en betragtning.
Emesen.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-07-03 21:03

sig mig emesen læser du slet ikke hvad der står i trådene ???

supernoob, har jo indrømmet at der var fis !!!
så der er da vist ikke noget "Indtil det modsatte er bevist" - det modsatte er jo netop blevet bevist

Karina

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-07-03 09:41

Det var en generel betragtning i forbindelse med tråden og det der er skrevet ovenover.
Emesen.