/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Spiritisme / Spørgsmål
10  svendgive.. 200
Please læse dette og hjælp hvis muligt!
Fra : Linardon
Vist : 414 gange
20 point
Dato : 29-07-03 00:02

Her i aftes blev vi (mig, min mor og far) ringet op af nogle af mine forældres fælles venner og de bad og om at komme hjem til dem fordi at da de 10 før de ringede var kommet hjem, og opdaget at deres lys i køknet var tændt. Og det er jo i sig selv ikke så underligt men de er 100% sikre på at de havde slukket det da de gik hjemmefra, + min far havde været hjemme ved dem tidligere på aftenden for at se om de var hjemme og havde set at lyset var SLUKKET!! Nå, (ejerne af huset var ikke hjemme da de er taget på ferie i tjekiet, det var kun deres 19 årige datter og hendes kæreste som var der!) (det vil sige at det var dem som ringede til os!) da datteren så skulle inde i huset og havde fået åbnet døren, trådte ind i gangen så hun hendes mor (som er på ferie i tjekiet) stå der iført en sørt kjole og sig "nå, farvel irenka" (<-- datterens navn)
Hun løb så ud af døren, uden at lukke eller at låse døren efter sig og satte sig ind i bilen og kørte væk... Da vi så ankom var døren blevet lukket og låst emn lyset i køkkenet var stadig tændt! Det jeg så vil spørge om er Hvad kan det betyde?.. Hvad ville hendes mor?

Håber at i/du kan hjælpe... På forhånd tak!..

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-07-03 00:16

Det lyder som en eller anden form for tankeoverføring. Det behøver ikke at være noget slemt, men bare at moderen savner hende en lille smule. Jeg har selv prøvet at modtage og sende tanker (uden at vide det mens jeg gjorde det) og resultatet har ikke altid lignet oplevelsen.
Det med lyset ved jeg ikke, men det andet kender jeg lidt, dog ikke så kraftigt.
Emesen.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 29-07-03 12:14

uf, for en grim oplevelse - Har i været i kontakt med familien i Tjekkiet siden i går aftes ?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 29-07-03 17:06

Det kan jo betyde alverdens ting, eller ingenting, det kan være en drøm (ja den slags sker i våge ntilstand, eller det kan være en illusion grundet indtaglese af stoffer, alkohol eller andre bevidsthedsudvidende substanser.

Det kan også være en besked fra "den anden side" såfremt man tror på det, men for at pigens mor skulle være i stand til at give en besked fra åndeverden, kræves det, at hun er død.... Er hun det????

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 29-07-03 19:06

Ingen tvivl om, at der sker mange (for vores forstand) mærkeligeog uforståelige ting omkring os. Men ofte tror jeg, at vi har en tendens til at overanalysere sådanne situationer som du der beskriver.

Sindet er et koloenormt stort sted, hvis veje på bibelsk vis "er uransagelige". Det er ganske slet og ret umuligt at forudsige, endsige forklare alle de puds og spil sindet spiller med os og vores omverden.

Måske savner datteren blot sin moder og er ængstelig for, om der er sket hende noget eller om hun er ok.
Lyset behøver ikke nødvendigvis være et "fænomen", men blot være en enkelt lille læk i hukommelsen, der hurtigt får situationen til at fremstå uforklarelig. Husk på - erindringen er finere end silke og det blafre og bevæger sig i takt med vinden - Det sker ofte at vi glemmer og ligeså ofte, at vi husker .. situationen anderledes end den rent faktisk var.

Jeg vil ikke banalisere spørgsmålet, blot belyse det fra en anden vinkel.

nikolaus

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 25-08-03 21:35

til linardon ! din oplevelse kan jeg selvfølgelig ikke forklare , men uhyggelig lyder det ! vi har selv haft en lignende et år vi var på ferie og naboen skulle " passe huset " dvs. kigge efter om aftenen når han alligevel gik med hunden ! en aften så han der var lys i vores køkken og gardinerne var trukket for ...... han tar' så hunden med ind og går igennem alle rummene ....intet finder han ! næste morgen er gardinerne trukket fra !! vi har aldrig fundet ud af fænomenet --- men lidt grimt var det hilsen fru nielsen :-/

Kommentar
Fra : Dylan

Dato : 29-08-03 20:37

Jeg må sige at denne oplevelse som datteren af huset har haft ikke i mine øjne er uhyggelig. Det er klart at når man 'ser' ting der umiddelbart ikke burde kunne vise sig for een, ja så kan man godt blive forskrækket. Jeg tror at datteren har en intuitiv åbning. Hun vil kun selv vide hvad synet betyder. Det være alt mellem himmel og jord;savn, at moderen har tænkt på hende, at de har haft en uforløst konflikt inden de skiltes etc...men svaret findes altid i een selv.
Hvis svaret er at datteren har taget stoffer-så er det sandheden. Tror dog at selv i sådan en situation betyder 'synet' noget på et dybere, ubevidst plan. Jeg må henvise til at man ikke skal lege med disse ting før man selv er parat. Men kommer der et syn, så ser jeg det som en gave og et bevis på at man er parat til at arbejde med sit liv.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 29-08-03 21:24

brrrr. føl nu bare kulden..
Det mest uhyggelige er vel at linardon åbenbart er "frosset" fast et eller andet sted....

Kommentar
Fra : BemaLinda

Dato : 06-09-03 21:39

Først og fremmest vil jeg sige, at "tanker er skabende" og at "intet er tilfældigt"! Og min (x-)kæreste fortalte engang, at han var oppe hos en kammerat, og de hørte tekno, så han var begyndt at danse rundt og lave alle mulige fakter med armene... Pludselig dukkede et ansigt op lige foran ham. Kun et splitsekund, men det var der! Og kammeraten så det oz!

Og så noget andet, jeg vist engang har læst: En mand og hans børn, tror jeg, var ude og sejle i en motorbåd. Kan ikke huske hvordan forløbet var, men han fik vist overbalance og var lige ved at få hånden ned i motoren, eller sådan noget. Da han så kom hjem til hans forældre, spurgte de, hvad han havde lavet kl. 13.43 (eller hvornår det nu var - lige det tidspunkt, hvor manden var ved at komme grueligt til skade med sin hånd), og han fortalte dem historien. Det eneste han tænkte på, på det tidspunkt, var hans forældre... De havde hørt ham råbe ude i gårspladsen på det tidspunkt! Begge forældrene havde hørt det.

Håber, det var svar nok :) BemaLinda.

Kommentar
Fra : SEPPE

Dato : 09-10-03 23:23

Den sidste historie er en gammel skrøne, den har jeg også hørt. Sandheden er der ude...

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 10-10-03 08:08

E lille kommentar til de øvrge indlæg ! Jeg har som sagt selv haft en underlig oplevelse ( øverst ) men det med at man kan fornemme ting er ikke ukendt for mig ! f. eks . ved jeg altid når det er min ældste søn der ringer - måske fordi vi har haft mange sorger med ham ! min bedstemor vidste altid når der kom til og ske noget ! så kunne man se det på hende - hun blev bleg og svedende ! selvfølgelig er der mere mellem himmel og jord ....... men måske er det usundt at beskæftige sig for meget med de ting . hilsen karin

Kommentar
Fra : Reidun

Dato : 06-01-04 10:01

Hei, det kan hende din mor tenkte veldig sterkt på deg da dette skjedde. Men, jeg skjønner ikke hvorfor hun sa farvel. Siden du så henne, kan hun kanskje også ha slått på lyset ? Det er uforklarlig hvorfor du opplevde dette. Ble lyset slått på for at du kanskje ikke skulle skade deg i mørket ?
Hilsen fra Reidun

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-01-04 19:15

BemaLinda - jeg har oplevet. at en person skiftede ansigt til en jeg kendte godt, og hvor det viste sig, at vedkommende ikke havde haft det så godt på samme tidspunkt.
Det var kun et meget kort øjeblik, og så væk igen.
Emesen.

Kommentar
Fra : Sajko

Dato : 25-01-04 23:31

Åh.. jeg kan ikke huske hvad det hedder..
Men det sker, at.. hvis fx. hun var død, eller var kommet ud for en ulykke (altså hende moren), så ville hun vise sig for hendes nærmeste, som et spøgelse..
Selvfølgelig kan jeg ikke huske, hvad det hedder..
Kan heller ikke forklare det nærmere..
Men sådan er det..

Btw. "Situations genfærd", hedder det.. eller sådan noget.

Kommentar
Fra : Sibrijo

Dato : 13-03-04 14:13

Hej Linardon. Det kunne være ganske interessant, hvis du skrev ind og fortalte, hvad du havde fundet ud af, hvis noget. Sibrijo

Kommentar
Fra : clairvoyanten.org

Dato : 31-03-04 13:30

Hej Linardon.
jeg er enig med Better_Performance.

Det behøver ikke at være slemt overhoved. Men hvis jo, det kunne være en afdød mor, som kommer for at sige farvel, før hun drager videre. Hvis hun derimod ikke er død, men lever i sin fysiske krop stadigvæk, er det et fænomen man kalder for biometri. Det er når man er to steder på engang, dog kan ens bevisthed kun være et sted. Men dette forekommer typisk tæt ved en dødsleje eller ved drømme, så helt præcis årsagen til det er sket, er ikke til at sige.

Håber det gøre det mere klart.
Ellers skriv endelig til mig.

Med venlig hilsen
Clairvoyanten.Org

Kommentar
Fra : annihjorth

Dato : 30-06-04 15:55

Jeg kan sikkert hjælpe, da jeg er clairvoyant og desuden godt trænet og oplært i mange spirituelle ting. Kontakt mig ent.

nedenfor er lidt reklame og kontaktoplysninger

Clairvoyant, metafysiker og forfatter, Anni Hjorth holder klarsynsaften 1. & 3. onsdag i hver måned kl. 19:00. Alle modtager klarsyn, så tilmelding er nødv. Stormgade 14E, 1470 KBH K. Tlf:3393 9844. Annihjorth@yahoo.dk. Pris: 100 Kr. Varighed: ca. 2½ time.

Kommentar
Fra : PrinZ_maggoT

Dato : 16-01-05 12:28

Linardon hør her DU har ikke set en fucking skid lad vær at lyv din idiot vi tror ikke på dig!! du lyver for at få venner og det hjælper IKKE ... hvis du virkelig syntes du har set noget så skyd dig selv.. og det mener jeg 100 %

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 06-06-05 20:31

slap da lige lidt af PrinZ_maggoT!
linardon hvad med at gå til et medie eller ringe til et???
har du tænkt på om hende der oplevede det var syg eller sådan noget?
har hun drukket nok den dag??? jeg mener ganske almindelig væske.
hilsen Chrazqx

Kommentar
Fra : spiri

Dato : 23-07-05 13:05

Ved du hvad Prinz_maggoT hvis ikke du synes at tro på det jamen så kan du i det mindste skrive det pænt eller lade være at skrive noget overhovedet. Prøv at sætte dig i den siteration hvis du fortalte noget som du havde oplevet og andre sagde sådan til dig. Det ville du have det skidt med helt afgjort.
Jeg synes at du skulle kontakte Anni Hjort for at få dig selv overbevist om noget andet.
Der er mere mellem himmel og jord en du regner med

Kommentar
Fra : spiri

Dato : 23-07-05 13:05

Ved du hvad Prinz_maggoT hvis ikke du synes at tro på det jamen så kan du i det mindste skrive det pænt eller lade være at skrive noget overhovedet. Prøv at sætte dig i den siteration hvis du fortalte noget som du havde oplevet og andre sagde sådan til dig. Det ville du have det skidt med helt afgjort.
Jeg synes at du skulle kontakte Anni Hjort for at få dig selv overbevist om noget andet.
Der er mere mellem himmel og jord en du regner med

Kommentar
Fra : elskerdyr

Dato : 17-10-05 23:28

prøv cfsu.dk

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 13-08-06 19:51

Hahahahaha PrinZ_maggoT!

Kommentar
Fra : mullepige2

Dato : 31-10-06 12:31

synes du er latterlig prinZ_maggoT. Kan da slet ikk forstå at du går ind under dette emne, hvis du bare skal genere folk på det groveste. Hvad får dig til at tro at, du skal sidde og bedømme om folk lyver ??? Det virker til at, du har et meget stort problem med dig selv.