/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
maxi gering/kaborator
Fra : zeck
Vist : 597 gange
40 point
Dato : 28-07-03 22:28

hey jeg har en maxi næsten lovlig...
der er sat en bi turbo på... og det er det... den kommer op på 40-50 stykker men jeg har en 20 mm kabrorator liggedne og jeg kan ikke få den til at køre med den hvordan får jeg den til det og kan jeg det..??? (uden at tage plumben eller er det nødvendigt)... og skal den ikke dysses meget ned..???

alsår kan jeg få en lovlig cylle til at køre med en 20 mm kabo og en 15 mm stus

og hvad for en gering skal jeg putte på hvis jeg vil have et bedre bundtræk..??
jeg kan ikke finde ud af det.... men ville 16/43 være et godt eller dårligt optræk..???

--zeck--

stavefejl var gratis.....!!!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 28-07-03 22:34

Du får ingenting ud af at sætte 20mm kabu på en cylinder med plumb....

16tand ville være for stort foran til en næsten lovlig puch, du vil få et lorte optræk. nøjes med et ca 12-13 !

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 29-07-03 15:24

jamen kan det lade sig gøre at bruge kaboratoren hvis jeg tager plumben eller vil det ikke give noget..???

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 29-07-03 15:30

udover det hvad med et 10-11 tands til foran..?? ville det ikke give et rigtigt godt optræk...!!!!(er fuldstændig væk i forhåld til gering..)

--zeck--

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 29-07-03 17:14

Jo det ville give et rigtigt godt optræk, men nok ikke ligefrem den bedste topfart...

Det vil sikkert give en lille smule mere end det ville gøre med lovlig kabu uden plumb, så det kan du rolig gøre, du skal dog huske at du nok bliver nød til at dyse den en del ned, da den jo er lavet til 45mm cylindre!

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 29-07-03 20:12

jep jep det var os det jeg tænkte...!!! og jeg skal os snart ha en 45 mm cylle det er derfor jeg ikke er så meget for at trække plumben ud da jeg gerne vil ha alt lovligt(så jeg kan putte det på når jeg skal sælge...!!!

udover det kan man få 21/22 kabu til maxi og hvor..???

--zeck--

stavefejl var gratis..!!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 29-07-03 20:32

du kan ikke få 21/22 til puch, så skal du til at købe en fra en scooter og få den til at passe....

men hvad skulle du dog også med en 21/22 mm kaburator til en puch ????

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 30-07-03 09:05

det ville få et 47 kit til at køre mere optimalt...!!og så sidder den bedre på en 24 mm stus...!!!
men jeg glemer det bare...

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 30-07-03 10:25

og hvordan vil du lige montere en 47mm cylinder? Så skal du ihvertfald igang med at modifiere en del!

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 30-07-03 20:57

naaj det er lavet til maxi men sælges vist ikke mere men jeg kender en der har noget liggende... det krever bare at man freser lidt op i motor blokken...!!! det er meget enkelt..... og så WROOOOOMMM!!!!!!!!

--zeck--

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 30-07-03 21:09

zeck > Er 100% sikker på at det aldrig er blevet lavet til puch maxi... Det er højest sandsynligt til en monza/flagskib/granprix!

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 01-08-03 12:56

nope det er til maxi..!!! og det er jeg 100% på så.. det kunne købes hos forskællige tun centre for et par år tilbage.. men kan dog ikke købes mere....
desuden ville en cyl fra en flagskib arldrig komme til at passe på..!!!

--zeck--