/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
hvem kan gætte hvad der er under min bru~
Fra : fikke
Vist : 1603 gange
160 point
Dato : 04-01-02 21:36

Jeg står og skal til at lave lidt om i mit badeværelse, men er lidt grøn hvad det angår Problemet er, at jeg er led og ked af mit brusehjørne, der består af en fastmuret porcelænsskål (firkantet) og så bare et forhæng. Jeg aner ikke hvordan der ser ud under skålen... altså om der er fliser ligesom på resten af gulvet, eller hvordan der ellers ser ud. Min plan er under alle omstændigheder at slå skålen i stykker og beklæde både gulv og væggene i brusehjørnet med mosaikker, og lave indramme hjørnet med vægge af gasbeton (multiplader). Hvis der nu er fliser ligesom på gulv og forøvrigt også vægge, kan jeg så bare beklæde de eksisterende fliser med fliseklæber og sætte mosaikkerne på, uden at tage yderligere forbehold for vådrumsregler, osv.?

Med venlig hilsen Marie.

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 160 point
Dato : 05-01-02 00:37

Hej Marie
Du kan nemt ligge mosaikker oven på de gamle fliser det sker der ikke noget ved bare du bruger den rigtige klæber
du kan i de forskellige byggemarkeder få en special fliseklæber der kan bruges til det
Du skal bare sige derhenne hvad du skal bruge det til-alså at smører på de gamle fliser og ligge mosaikker ovenpå
og at det er på et badeværelse
MVH og god arbejdslyst Brian

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 05-01-02 02:38

Hej Marie

Jeg mener absolut, at du bliver nød til at "gå den tunge gang" hvor du simpelthen fjerner alle gamle Fliser,- det vil på længere sigt give et betydeligt bedre resultat.
Mon ikke Væggene under de gamle fliser er opført efter Vådrumsreglerne !! Kender du Badeværelsets baggrund ?? Eller har du mulighed for at få fat i oplysninger omkring det ??
Reglerne kan du læse lidt om her :http://www.boligtorvet.dk/4125669F0022F1C3/alldocs/DOCURAN-42LHMC
Hvilken type Fliseklæber du skal kikke efter kan du få en ide om på denne side :
http://www.casco.dk/produkter/guider/20.html

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-01-02 08:22

Tillæg
Jeg har selv for nogle år siden sat nye fliser oven på de gamle og de sidder der stadig
MVH Brian

Kommentar
Fra : Lightyear

Dato : 28-05-02 21:57

Jeg kan garantere dig at under brusekarret er ingen fliser når du fjerner det, her er bare "hul" som skal pudses op, herefter kan du lægge din mosaik.
Iøvrigt hvis det er en lejlighed (etage) du har, skal der renovering af vådrum etableres vådrumsmembran iht. gældende SBI anvisninger - ved eget hus kan det osse være en fordel at udføre renoveringen korrekt (husk billeder undervejs) hvis det senere kommer til salg

mvh