/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
eget hus og lejlighed i hver sit amt
Fra : dboye
Vist : 267 gange
20 point
Dato : 28-07-03 14:07

jeg har et alm. et familieshus, og nu har jeg fået tilbudt en lejlighed i et andet amt som jeg gerne vil bebo om vinteren, og beholde mit hus på landet, hvor jeg vil bo om sommeren og leje noget af det ud. Kan jeg komme i klemme hvis jeg beholder adressen på landet, og ikke har adresse i det almene boligbyggeri hvor lejligheden ligger?
eller andre problemer?

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 28-07-03 14:15

Hej dboye

Når det er et familiehus, som ikke er omfattet af loven om
sommerhuse, så må du gerne have helårsadresse her.
At du har lejlighed et andet sted gør vel ingen forskel,
hvis man overholder kravet til antal årlige overnatninger,
som loven foreskriver.
Du kan indhente disse opluysninger hos den stedlige
kommune.

Mvh
2603ph

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-07-03 14:31

Du skal være tilmeldt adressen i det almene boligbyggeri, hvis du vil have lejligheden, og beholde den.

Din bolig på landet kan du beholde, men du er nødt til at være tilmeldt den anden adresse, hvis du vil have begge dele.

mvh ans