/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
NetOp Remote Control mellem TDC ADSL & C~
Fra : Simon76
Vist : 231 gange
100 point
Dato : 27-07-03 18:04

Hej!
Jeg vil gerne have lavet så jeg kan styre en PC i KBH med NetOp Remote Control.
Jeg har en TDC ADSL forbindelse med almindeligt modem, den anden computer har CyberCity ADSL + modem, ikke noget med router!
Problemet (tror jeg) er at jeg ikke kan finde IP adressen på den computer med CC.....
Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at lave sådan en forbindelse, eller om det er helt umuligt?

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 27-07-03 20:08

Du kan prøv at se om du kan finde din ip ved at prøve siden http://www.myip.dk/

det kan sagtens lade sig gøre at styre en computer på den måde du på tænkter...

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 27-07-03 21:19

Hej Simon76;

Det er ganske uden betydning om du har TDC, CC eller en hele 3. udbyder!
Det væsentlige er, at du skal have en Fast-IP så programmet altid ved, hvor det skal sende request til.

Selvom du skriver "ikke noget med router" - hvad så med en evt. Firewall? Der skal være åben på den port du forsøger at kalde op til. Én ting er IP noget andet er porten. Endelig skal du lige have defineret brugeradgang, etc. på Hosten - altså i København! Har du forresten Hosten til at køre?

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : Simon76

Dato : 28-07-03 00:15

Hej Smitty

Hosten kører på pc'en i KBH, men den viser ikke en brugbar IP.
Det der med porte kender jeg ikke noget til! Er det noget du kan forklare nærmere?
Firewall'en fra WinXP er slået fra og der er ikke andre på pc'en, men måske ligger alle CC's brugere bag en eller anden form for firewall.
Pc'en har ikke fast ip, men det er vel ikke noget problem, det burde vel altid kunne lade sig gøre at finde den rigtige (nuværende) IP?... Bla. ved hjælp af ipconfig eller www.myip.dk..... Eller er der noget jeg har misforstået???

Mvh Simon

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 28-07-03 07:54

Hej Simon76;

Glem enhver form for stabil kommunikation mod din Host i Kbh. hvis du ikke har fast IP.
Få dig en fast IP på denne, så der kan defineres en ordentlig setup.

Når Host'n er installeret skal der defineres brugere, som må kommunikere med Hosten.
Når dette er gjort skal der defineres på hvilken port der kommunikeres - og på hvilken måde der kommunikeres.
Endelig kan du definere din Gæst i en den anden ende, så den passer på de andre indstillinger.

Uanset hvor mange Firewall CC - og andre - stiller op, så vil du altid kunne kommunikere med en anden PC, hvis bare opsætningen er foretaget korrekt.

En port kan du betragte som en "underdel" af TCP/IP protokollen. F.eks. bruges port 80 til alm. internet trafik.
En Firewall laver egentlig ikke andet end at "åbne" og "lukke" disse portnumre for trafik.
Prøv lige at læse manualen til NetOp en ekstra gang!

/Mvh Smitty

Kommentar
Fra : shamrock1

Dato : 14-09-03 15:04

Det bedste og mest sikre du kan lave, så andre ikke kan køre netop på den host i Kbh, er at lave en VPN
forbindelse mellem de to ADSL sites, du skal have en fast ip adresse begge steder og jeg kan anbefale
Zwall 10W, så er netværket også beskyttet i begge ender.

Måske lidt dyr løsning, men også sikker, man får også den mulighed at man hvor som helst fra internettet kan koble
sig op via VPN forbindelsen til KBH. Man skal jo kende krypterings nøglerne for at kunne koble sig på.